Klätterställning

M

mizzcat

Vi tänkte ge oss på att bygga en sådan imorgon. Vad behöver man? Några bra tips? Vi har mattrör som vi tänkte linda rep runt. Hur ska man förankra plattorna i det?

Sv: Klätterställning

Vi har sågat av en del av ett äppel träd från trädgården med klykor, och lindat rep runt, samt fäst hyllor. foten sitter i en julgrans fot. Trädklykan måste först av barkas och torka ngra dar så det är lite jobb. Är ca 2 meter hög, och katterna har haft den nu i 2 år och älskar den... blir lite mer dekorativt än lite stramare ställningar. dessutom kan man lätt byta ut repen när de börjar bli för utslitna av ständigt klovässande och mys....:) Har klätt hyllorna med säckväv för att det ska smälta in och vara lite stilrent, men man kan ju även klä med ngt gosigare mjukare material. Katterna verkar gilla det även om det inte är plysch gosigt. dessutom är det lättare att dammsuga/hålla rent med inte så djupt material.....

Har du bild på detta konstverk?
Har själv funderat på liknande, för en ful klösmöbel kommer inte in i lägenheten.. men matsalsmöblerna börjar få lite för mkt stryk.. :smirk:

Tyvärr bara i mobilen, och har inte laddat ner de bilderna! Men det är jättelätt - använd din design känsla bara :D det stora jobbet är att avbarka, sen är det lätt!

Jag ville mest ha lite inspiration, planerna har funnits länge :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 138
Senast: Shilton
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
491
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
762
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama