Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig sett en ridlektion på en ridskola som först värmer hästarna genom framåt ner åt tänket och sen samlar upp lite högre. Utan det är högt med en gång. Visa mej gärna en film på denna dröm ridskola. Jag har sett en i hela mitt liv...
Men att ni börjar driva med folk som vill lära sej det ger lika dålig bild som många ridskolar. jag känner många som följer denna tråden och det klingar inte bra i deras öron. Sånt ger dressyren dåligt rykte..
Om man vill få folk att sluta med alla möjliga inriktingar så är det att visa den posetiva rätta sidan.
Tycker ni är lite instängda. För man kan lära sej av alla möjliga olika lärare. Om de lär ut bra.
Man kan faktiskt plocka guldkorn lite varstanns.
Nej det har jag inte tyvärr.
Man kan faktiskt plocka guldkorn lite varstanns. Att endast tro på en enda väg. Det tror inte jag på....
Kan inte svara för nån annan men det jag reagerade på var att DU vill ha hjälp men inte själv dela med dej.
Tror inte skämtandet om utbildningsskalan var riktade mot dej. Å som sagt. Läser man boken e det inga konstigheter. Vet att en duktig dressyrryttare som iaf brukade hänga på detta forum varit nere hos K.À ett år och jobbat.
Man MÅSTE ingenting. Hästen bjuder till vad den är redo för. I flexen kommer absolut bakdelen med bättre än i den runda låga men steget ser annorlunda ut. Hästen har ju en viss längd på ovansidans muskler. Tar man ner huvudet för mkt så blir det inte så mkt kvar till baken, alltså blir steget KORT. Men när man sen släpper upp huvudet så blir det MASSOr kvar till baken och steget förbättras oerhört. Det är väl det som är grejen med det hal, stretcha ovansidan.