Klanten har tävlat hoppning idag!

kopparberg

Trådstartare
Och kommit försent! :o Har ngn mer än jag lyckats med ngt så urbota klantigt? Alltså utan att ngt hänt tex punktering på väg dit eller ngt.
Bara det att jag räknat TOTALT fel på hur lång tid klassen innan skulle ta! Hur gick det till, det har inte hänt på de 20 år jag tävlat!!
I dressyr är det väl inte hela världen om man är skitsen, men hoppning är ju liiite värre, att gå banan är ju en rätt bra grej liksom! :o

Kommer fram på tävlingsplatsen och tror jag har gott om tid. Vet ju hur lång tid så många starter brukar ta. Bara det att denna klubb har denna gång hållt ett tempo som jag inte trodde var möjligt! :eek:
Tycker hindren ser väl höga ut för 1,00 m, och börjar tänka att det kan väl för herrans namn inte vara 1,10 som börjat REDAN?! :eek:

Men jävlaremej, det var det! Ur med hästen ur kärran, på med all utrustning, hästkötaren SPRINGER ner med mkt förvånad häst till veterinärbesiktningen och frågar om jag möjligtvis kan få besiktiga mellan klasserna?! Veterinären säger "njae?!", men överdomaren som råkar stå bredvid (tur som en tokig har man ibland) säger "jag lovar det".

Så i stället för att gå banan, så fick jag stå och glo några ekipage hur det såg ut, samt fråga en tjej jag känner "är det ngt speciellt ngnstans?". Sedan upp på hästen och rida en vad ska man kalla det, kraftigt reducerad framridning! Vad skippar man? Framjoggning eller arbete? :confused:
Som tur var så fick han i allafall skritta fram ordentligt, annars hade jag struntat i att tävla.

Tur jag rider första klassen i morgon! :angel:

Sv: Klanten har tävlat hoppning idag!

haha, fy vad hemskt!

Jag har haft det på ett annat sätt, men ändå försenat...
Jag kom till tävlingsplatsen i god tid, men hästen kom inte! haha

Det är hemskt!
De körde fel väg, o tappade bort sig :angel:

Shit... Stressigt :rofl:

Gick det bra då?

Usch det har hänt mig :p
Kom fram och då hade jag 1 minut på mig att gå på banan, det hann jag ju inte! Tur jag hade skötaren med mig :bow:
Hoppade 2 språng på framhoppningen.
Fick titta på 3 ekipage så jag kunde grunden, men kunde ej fas 2..
Det var tur att jag rev ett hinder :D

Fick transportproblem en gång och var extremt sen. Slängde ur hästen ur transporten och red direkt till collectionring. Unghäst dessutom. Och i LD banan ingick 10 hinder, bla trekombination och därefter u-sväng mot mur(?är det tillåtet?).
Stackars hästen fick en hjärtattack, hoppade de tre första i rent chocktilstånd, fick sedan ett stopp, kom över hindret och utgick sedan. Jag borde inte ha startat alls egentligen när det blev sådär, men jag var så stressad så jag tror inte ens jag hade i huvudet att jag kunde stryka mig...Men men, sånt händer. Man lär sig.

haha det hände mig en gång förra året.. vi kom i god tid (trodde vi) och lastade ut hästen och skulle gå och besiktiga... (lång väg imellan parkering och tävl plats...) och när vi hade besiktigar romade dom i högtalarna att jag skulle hålla mig beredd:eek: halva klassen hade avanmält sig.. så vi fick springa till seketariatet och fråga om jag fick hoppa sist 15 ekipagee kvar,, så fort som *** på med allt broddar mm... hade 5 starter på mig att rida och hoppa fram och det enda jag fick se av banan va när den före mig hoppade.... men det gick bra, men jag kunde inte omh för hon innan mig kom inte dit så där fick jag typ stanna å kolla vägen och göra volter och sånt... haha
omg va flummigt det blev men jag är trött..:angel:

Jag har en dålig vana att alltid vara sen, brukar gälla till tävlingar också.... De flesta första klasserna brukar bli utan bangång:D Men det gör ingenting tycker jag i låga klasser som jag hoppar just nu (nya hästar) så länge det inte blir stressigt för hästarna!
(ska tävla imorgon och då ska jag INTE vara sen!!!)

Hände mig oxå eller det var dressyr då. Kom till tävlingsplatsen o började rida fram när ekipaget innan mig var inne på banan. Alla utom jag var superstressad:p

The_grinch skrev:
(ska tävla imorgon och då ska jag INTE vara sen!!!)

Nejnej! så är fel att tänka, då kommer du definitivt bli sen, du ska tänka "imorn kommer jag vara I TID!"
;)

jag kom till tävlingen när dom ropade in mig på banan:P Men jag var sen pga vägunderlaget(snöstorm)

Usch vad jobbigt det blir!!
Jag har väll aldrig kommit försent till tävlingsplatsen någon gång (ännu) men istället är jag (och hästen) där i god tid, men får det stressigt ändå... Går lite för sent för att ta ut honom, någonting krånglar, blir nervös... men då är man väll lite klantig också.. haha*

Jag är jämt alldeles för tidig istället =/

För mig händer det oftare att jag är sen än att jag är i tid. :cool: Och med ganska mycket erfarenhet på området ( :angel: ) så kan jag säga att det är mycket lättare att komma sent till en hopptävling än en dressyrtävling. Jag menar i dressyr behöver man ha en viss tid på sig att rida fram, i hoppning kan man lättare kapa den tiden. Och att kolla på de om rider före är ju inget större problem, det gäller ju bara att de tar sig till fas 2! :idea:

Ehum... Det är sån't här man inte ska erkänna va? :o :crazy:

Åhh det har jag också varit med om! Men som tur var, var överdomaren så otroligt snäll å lät mig starta sist iställlt! :D

Kung Bob skrev:
Nejnej! så är fel att tänka, då kommer du definitivt bli sen, du ska tänka "imorn kommer jag vara I TID!"
;)

Jag var faktiskt i tid idag!! (eller nästan, åkte bara 3 minuter senare än utsatt tid från stallet...:D )

Lady_S skrev:
För mig händer det oftare att jag är sen än att jag är i tid. :cool: Och med ganska mycket erfarenhet på området ( :angel: ) så kan jag säga att det är mycket lättare att komma sent till en hopptävling än en dressyrtävling. Jag menar i dressyr behöver man ha en viss tid på sig att rida fram, i hoppning kan man lättare kapa den tiden. Och att kolla på de om rider före är ju inget större problem, det gäller ju bara att de tar sig till fas 2! :idea:

Ehum... Det är sån't här man inte ska erkänna va? :o :crazy:
Håller med dig:D

Det gick jättebra! Dubbelnolla 110 och sedan ett pet + att jag klantar till det rejält och glömmer banan = en volt i 3e 120:n! Jag är jättenöjd, börjar få ordning på pollen nu så att allt inte går vilt till... även om det känns så så ser hon nästan ut som en dressyrhäst på videon, är inte det konstigt??:D

Men du är väl för rutinerad för att göra sådana här grodor? :rofl:

Hur gick det? Hittade du runt banan ändå?

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 404
Senast: -Catherine-
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
D
Hoppning Jahaapp.. Då har man gåått å fått 2 rosetter då :smirk: . Tävlade för första gången i hoppning idag..: Clear Round 60 cm. Å gick...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: enjes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka