Klanten har tävlat hoppning idag!

Sv: Klanten har tävlat hoppning idag!

Om man tittar vad du skrivit på bostadsort, så är det med största säkerhet den klubb du menar som jag var och tävlade på! :D

"Galopperar så många varv hon hinner" :D Snacka om att utnyttja tiden innan start maximalt! :D

Jag var som dig först på plan för många år sedan. Även min mor var den skyldiga i det fallet, hon evisades med att det skulle ta 2,5 timme till tävlingsplatsen i fråga. Det tog drygt en. :angel:

Vilken j-a start på tävlingsdagen! :crazy:
Men du måste vara en cooling, det gick ju bra ändå! :)

Cyllene skrev:
Trekombination, vattenmatta, gräs under hinder, linjer åt alla håll.

Men gud i himlen, vad tänkte de med?! :confused: :eek:
Var det många stackars debutanter som åkte därifrån med krossade drömmar och kraschat självförtroende?

Domaren tyckte nog det du kallar "flackande blick" var en mkt noggrann blick på nästa hinder! :D

Hm det har hänt mig 2 ggr.. Första gången hade jag inte kollat på RM som visade att tävlingen började 8 ist för 9.. Tänkte vara ute i GOD tid å svängde in på platsen vid åtta snåret.. SKulle skritta läänge å putsa grejor..:angel: Men men blev förvånad när jag hörde högtalarrösten redan då å tänkte fan redan snack en timme före.. Sen så hörde jag ju då att de ropade upp startnr så då blev man ju lite kallsvettig.. Som tur var så var d en lokaltävling å jag hade många supporters med mig för en gångs skull.. (brukar annars tävla ensam) hade tio nr att göra mig i ordning, rida fram m.m. men det gick faktiskt bra.. Banan lärde jag mig av ryttaren som red före mig, som tur var kom hon runt:D . Å själv red man en av de få felfria ritter jag gjort på den hästen.. Så efter det började jag sluta värma henne i så god tid innan start för hon var bättre då..

Den andra gången jag blev sen visade det sig på morgonen att ca 40 ekipage hade strukit sig så när jag kom in på framridningen skulle jag starta nästa... Hade gått banan kvällen innan (var på hemmaklubben) så jag hade totalt missat det på morgonen.. Å min stackars pålle var totalt kall i benen å ouppvärmd så då blev det 12 fel.. Men man lär väl sig med åren...

När det gäller få bråttom pga många strykningar, så var jag med om att en klubb som är känd för att såsa och söla, ställde till det så jag (och säkert fler med mig) fick välja mellan att hoppa fram eller gå omhoppningsbanan!

Banpersonalen såg ut som om de var i koma, och sekretariatet verkade ha förälskat sig så mkt i startlistorna att de hade sådan separationsångest att de inte ville sätta upp dem i rimlig tid.
Så när väl banpersonalen i koma lyckades få banan klar så ryttarna kunde gå den, i samma veva kom startlistorna upp, och speakern meddelade hurtigt att första start skulle gå om 10 minuter.
Varför denna hets kom vet jag inte, i vanliga fall så såsar klubben i fråga så det är risk att hinna dö av ålderdomssvaghet innan man kommer hem på tävlingsdagen.
Slänger en blick på startlistan och ser att det är MASSOR av strykningar och noll efteranmälningar! Jisses, jag var nummer 2!:eek:
Fick ett nedslag i den omhoppningen pga att jag inte gått omhoppningsbanan. Vägen jag på håll trodde skulle vara den bästa att rida, den gjorde att hästen blev sned på ett hinder och rev.

jag kom alldeles försent till en tävling en gång och klassen hade rdan börjat. JAg stod och tittade på ett ekipage medan hästägaren gjorde klart hästen. sen in på framridningen. då hade vi två ekipage kvar innan mig så det var lite panik över det hela. När så ekipaget innan mig ska starta blir det strömavbrott. varade en halvtimme så jag hann både rida fram ordentligt o gå banan. snacka om att ha tur:D

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 404
Senast: -Catherine-
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
D
Hoppning Jahaapp.. Då har man gåått å fått 2 rosetter då :smirk: . Tävlade för första gången i hoppning idag..: Clear Round 60 cm. Å gick...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: enjes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka