Sv: Klanten har tävlat hoppning idag!
När det gäller få bråttom pga många strykningar, så var jag med om att en klubb som är känd för att såsa och söla, ställde till det så jag (och säkert fler med mig) fick välja mellan att hoppa fram eller gå omhoppningsbanan!
Banpersonalen såg ut som om de var i koma, och sekretariatet verkade ha förälskat sig så mkt i startlistorna att de hade sådan separationsångest att de inte ville sätta upp dem i rimlig tid.
Så när väl banpersonalen i koma lyckades få banan klar så ryttarna kunde gå den, i samma veva kom startlistorna upp, och speakern meddelade hurtigt att första start skulle gå om 10 minuter.
Varför denna hets kom vet jag inte, i vanliga fall så såsar klubben i fråga så det är risk att hinna dö av ålderdomssvaghet innan man kommer hem på tävlingsdagen.
Slänger en blick på startlistan och ser att det är MASSOR av strykningar och noll efteranmälningar! Jisses, jag var nummer 2!
Fick ett nedslag i den omhoppningen pga att jag inte gått omhoppningsbanan. Vägen jag på håll trodde skulle vara den bästa att rida, den gjorde att hästen blev sned på ett hinder och rev.