Klädstorlekar?

Sv: Klädstorlekar?

Min dotter är 1 1/2 år och använder kläder från 74-86/92.
Är så himla stor skillnad på plagg till plagg hur stora de är, vissa är så stora i storlekarna och andra små. Jackor vill jag gärna ha stora så de går ner ordentligt på ryggen och väljer hellre att vika upp ärmarna.

Jätte svårt med storlekar helt enkelt.

Ja, det håller jag med om! Lite små och smala i storlekarna är dom. Som du skrev så är det en märkbar skillnad mellan deras storlekar och andra märken. Man får köpa 1-2 storlekar större än normalt och ändå sitter kläderna tajt!

Min Loke fick ECCO skor för 550 kr utav min pappa när han var runt 7 månader gammal. De var en storlek större än vad han hade och han kunde ha dom länge faktiskt för att vara små barn som växer hela tiden.

Kan ju tillägga att han lärde sig gå först vid 10 ½ månad.

Vad är det för mening att köpa så dyra skor till småskruttar, när det finns snygga som inte alls kostar lika mycket på Lindex osv?

För att vissa skor är mer fotriktiga och bättre när dom ska lära sig gå.
Jag har själv problem med mina knän och fotleder och kommer göra allt som är möjligt för att Emilia ska slippa det.
Därför kommer jag köpa ordentliga skor (typ ecco) till henne. Men jag skulle aldrig köpa tex nikeskor och betala flera hundra extra för märket. Men jag tycker också det är upp till var och en vad man lägger pengarna på. Jag bryr mig inte om vad andra lägger sina pengar på, så länge barnen mår bra.

Jag köpte dom inte, min pappa gjorde det.
Min pappa tror att man får det som man betalar för. Vilket jag tycker är sant i vissa fall, men långt ifrån alla.

Själv blev jag bara glad att Loke fick sådana fina skor i bra kvalitét.:)

De var fina, bra nybörjarskor och de höll länge i storleken. ECCO skor för barn är väl rätt bra stödskor? Fotriktiga osv. Det var nog det som min pappa tänkte på. Inte att det var ett dyrt märke, utan att det var bra skor för hans älskade barnbarn.

*kl*
Hur många av er köper dyra skor till småskruttar under ett år?
Våra barn har inte haft några skor alls förrän de varit så stadiga på fötterna att de kunnat gå utomhus, dvs strax efter de blivit ett år gamla. Innan dess har de haft sockar och fårskinnstossor på fötterna för att hålla värmen.
När de sen väl har börjat gå så har de fått Kavatskor.

Vad är det för mening att köpa så dyra skor till småskruttar, när det finns snygga som inte alls kostar lika mycket på Lindex osv?

Jag köpte Kavat kängor för 600 kr till min dotter när hon var 1 år, hade jätte svårt att hitta skor som hon kunde ha och gå i och som var varma eftersom det var vinter när hon började gå. Upptäckte tyvärr sedan att de fanns att köpa för 50-100 kr på Tradera. Så det var lite surt.
Nu går hon i bl a tennisskor för 20 kr från Myrorna.

Min son har både 80 å 86 det beror lite på hur stora å små storlekarna är fast det mesta är faktiskt 86

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 150
Senast: Jahopp
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Har lite ångest för hur jag ska klä barnet i vagnen ute nu. 10,5 månader i dagsläget så använder ju sittdelen. Är åkpåse det bästa att...
2
Svar
34
· Visningar
2 188
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar