F

Fasinah

Nu har det "råkat" bli så att jag kanske startar i en lokal dressyrtävling i vår med "min" lilla pålle.. =)
Jag har inte råkoll på hur man ska vara klädd så jag har åtminstone två frågor(med följdfrågor..) jag skulle vilja att någon kunnig kunde svara på :bump: .

1. Visst kan man tävla i en grå kavaj, den måste väl inte vara svart i dressyr? (har hört att det går bra bara kavajen är mörkare än ridbyxorna, stämmer det?)

2. Måste man ha ridstövlar eller kan man ha ridskor och "ridstövelchaps"(shortchaps som ser ut som stövelskaft typ .. ) ..
Ifall det nu funkar med ridskor och sånna chaps, kan man då ha sånna här ridskor: http://www.mountainhorse.se/collection/img/products/Protective_jodhpur.jpg ?

Väldigt, väldigt tacksam för svar :bow:

Sv: Klädsel?

Du får ha vilken färg på kavajen du vill.
Att rida med stövelskaft+sko är tillåtet i hoppning, dressyr vet jag inte, men jag tror de!

Lycka till på tävligen

Sv: Klädsel?

( Ja, ett lycka till LÄR behövas ;) )

Tack fär hjälpen :D

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·
Dressyr Hur är det nu på lokal tävling i dressyr, ska man ha vita ridbyxor och kavaj eller behöver det inte vara så uppklätt? Måste man ha en...
Svar
6
· Visningar
3 495
Senast: fruL
·
Utrustning Då mina shortshaps är väldigt korta numera behöver jag nya. Problemet är att mina ben är så smala och långa, att det känns omöjligt att...
Svar
2
· Visningar
1 259
Senast: iNHALE
·
Dressyr Hej jag undrar vilka färger man får ha på kavajen om man ska tävla (lokal) dressyr? Är det bara svart, blå, grå, brun som gäller eller...
Svar
12
· Visningar
4 367
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod