Klädsel vid regionala

S

Svalan

Jag ska vara med och tävla på en regional tävling i höst och undrar hur man ska klä sig.
Har tydligen hört att man måste ha ridkavaj och vita ridbyxor. Stämmer det?

Sv: Klädsel vid regionala

Man måste inte ha vita ridbyxor, och jag TROR att man även får tävla i klubbtröja/jacka m.m.

Jag har för mgi att Svalan ska tävla stockholmsmästerskapen.

på tal om det så måste man väl skicka in anmälan redan nu om man ska få plats *suck*

Det är väl ingen regel på att man måste ha vita ridbyxor samt kavaj, men det är klart snyggast och det känns lite "uppklätt" när man ändå tävlar en regional :p :)

Jag ska vara med och tävla på en regional tävling i höst och undrar hur man ska klä sig.
Har tydligen hört att man måste ha ridkavaj och vita ridbyxor. Stämmer det?

Står i fipo vad som är lämpligt.,
På en vm video såg jag folk rida i t-shirt så det verkar ju inte vara krav på att vara kungligt klädd precis.

Var inte det i passgrenarna då? Där tycker jag mer att folk inte alltid väljer att rida i kavaj.

Josephine: Tack så mycket!

Michis: Jodå, jag har redan anmält mig! Hoppas jag kan sy fast en knapp på min kavaj annars får det blir Vallfari-jackan eller kanske min snygga islandströja.;):cool:

Ja, det tycker jag nästan är snyggare i passlöpen. Kan se lite konstigt ut med kavaj ibland, eller jag vet inte nått är det.:D

jag tror jag ska vra med och tävla:) men måste väll skicka väg en anmälan då.
på örnes vinterkval så var det någrasom red i vanliga ridbyxor och en klubbjaka.

Det verkar väl inte vara nåra större klädsel anvisningar. Jag öäste nånstans att reglen var att kläderna lämpar sej för ridning och att man bär hjälm. Själv tycker jag det är extra trevligt när man klär upp sej inför en tävling!:)

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: ameo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 758
Senast: xfie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix