Klädsel på klubbtävling

Vimsan

Trådstartare
Hur mycket "klär ni upp er" till en klubbtävling?
Tar ni hela kittet med kavaj och flätad häst, eller klär ni er i de finaste vardagskläderna?

Tror ni utseendet på ekipaget påverkar poängen?

Sv: Klädsel på klubbtävling

Jag brukar köra med kavaj + knoppad häst.
Kan även tänka mej att rida i vita/ljusa ridbyxor och snygg klubbtröja (typ college el likn) men har ingen med rätt klubb på :D

Så länge det ser vårdat ut ska det inte påverka poängen, men kommer man med hela svansen full med spån och håret sticker ut åt alla håll under hjälmen osv så gör det ju naturligtvis inte det mest positiva första intrycket...

Jag kan vara lite slarvig och "bara" ha vita ridbyxor + mörk tröja och oknoppad häst. Så kommer man till tävlingen och alla andra har kavaj och knoppar.

På söndag är det dags för årets första dressyrtävling. knoppa eller ej, det är frågan ;) Kavajen hoppar jag över :p

det beror ju på hur manen ser ut i "normalt" tillstånd. ser den hyfsat välvårdad ut kan man ju lugnt ha utsläppt på klubbtävling.

Då får det nog bli knoppar :o
Hans man är väl inte jättesnygg :crazy:
Den delar sig gärna :p och är inte speciellt tjock
P1030013.JPG

Jag brukar ha knoppad häst, rida med kavaj och vita ridbyxor samt skjorta.
Det spelar ingen roll för mig om det är klubbtävling eller lokal/regional.. tävling som tävling enligt mig :)

på klubbtävling knoppar jag om tid finns :o annars ser jag till att manen är nerflätad och välryckt etc.

min klädsel brukar bli vita ridbyxor, putsade stövlar/shortchaps, mörk v-ringad tröja och tävlingsskjorta/plastrong under.

Hur klär ni er vid programridning? Samma som klubbtävling?

jag brukar ha lite finare kläder (läs hela och rena :D) typ polotröja och v-ringad tröja över tex, men inte vita ridbyxor, de är så jobbiga att tvätta.
brukar inte ha knoppad häst, däremot snyggt schabrak + vita lindor.

På dressyr tävling så tycker jag det är snyggast med kavaj , så de blir kavaj, vita byxor o om jag orkar, knoppad pålle .. :D

däremot hoppning (klubb) vita ridbyxor, vanlig tröja, lös man :D

Får se om jag hinner knoppa i morgon, måste ju vara funktionär i klasserna innan mig så det blir lite ont om tid :(

Knoppa är kanske inte så viktigt på klubbtävling, jag gör det om jag är ute i god tid o har lust till de, men däremot så vill jag ha en snygg man om den ska vara lös, i hoppning så tänker ju ingen på manen, men i dressyren syns de :P

När det gäller dressyr är jag alltid noggran med allt. Jag tycker att man känner sig mycket "finare" och då rider man på ett anant sätt.
på klubbtävling ska ju inte klädseln spela någon roll och på de jag har varit med på har det inte gett extra poäng (eller jo kanske, men det är ju för att de tävlingskläda haft bäst hästar ;) )

Har alltid kavaj, knoppad häst och vitt shabrak. Men det händer att jag rider i gula ridbyxor, av den anledningen att dom gula är helskodda och det är inte dom vita :angel:

Lägger inte ner så mkt energi på varken rengöring av hästen eller läder som jag gör till "riktig" tävling. Ser till att svansen är genomborstad och hästen är ren och prydlig och drar över lädret en snabbis om det behövs.

Jag tror inte att det har ngn betydelse alls för poängen sålänge man ser prydlig ut. Anledningen till att jag lägger ner mer tid om jag ska ut och tävla är att det är fler människor att visa upp honom för :angel:

Jag som bara är ridskoleryttare (eller iaf bara tävlar ridskolehästarna än så länge) Knoppar på dressyr om det finns tid och har ofta kavajen o vita ridbyxorna..

På hoppning gör jag det inte och då skippar jag kavajen och rider med klubbtröjjan med vitskjorte under. Är Det KM tar ja kavajen.. ;)

på klubbtävling är jag bara hel och ren och enligt TR's minsta krav
dvs chaps+skor i samma färg och utan framsar, valfri byxfärg och enfärgad tröja utan luva.. (hästen i vanlig utrustning plus ett av mina privata schabrak)

på KM blev det knoppar, ljusgråa ridbyxor, svarta skor och chaps, pololinne och kavaj..

Brukar ha kavaj och knoppar och "rubbet" liksom :)

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 280
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 606
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar