Klädsel på dressyrklubbtävling?

P

Paxido

Hej! Vad ska man ha för klädsel på en dressyr-klubbtävling? Jag har tappat bort mitt TR och tänkte att jag skulle kolla upp det här för säkerhetsskull.. Visst är det inget kavajkrav osv?
Måste man ha nummerlapp på hästen? Det är i fråga en ridskolehäst, och det är via ridskolan jag tävlar.
Tacksam för svar!

Mvh badanka

Obs! Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel.:crazy:

Sv: Klädsel på dressyrklubbtävling?

Jag tror det är lite olika från klubb till klubb.
Var på klubbtävling häromveckan och hejade på en kompis, och ryttarna red i allt från gröna ridbyxor, blåa schabrak, jackor, tröjor osv.

Vissa hade kavaj och vita ridbyxor och hela stassen men här var det inget krav.
Kolla upp det med din klubb!
Nummerlapp tror jag du ska ha

På en klubbtävling får man ha vilken ridklädsel man vill, kavaj är alltså inget krav. =) Nummerlapp är heller inget krav på klubbtävling

Som Nyponros skrev så är det upp till varje klubb att bestämma vilken "dresscode" som gäller. Kolla med klubben!

Det är olika från klubb till klubb.
När jag tävlade på dåvarande hemmaklubbens klubbtävlingar så hade vi inga speciella klädkrav, men de flesta hade iaf vita ridbyxoer och mörka tröjor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 850
Senast: Amanda_F
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 141
Senast: Jakobine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar