Klädfråga, lång tröja

Equilina

Trådstartare
Jag rider min och hästens första dressyrtävling på lördag (bara ridit ft-dressyr tidigare, vi är hoppare egentligen) och har en fråga jag inte kan hitta något svar på i TR.

Det är såhär att jag har en bulle i ugnen (:love:) vilket innebär att byxorna inte är vidare sköna att ha knäppta. Jag löser detta till vardags och hopptävling med uppknäppta brallor, gummiband och en lång tröja över. Frågan är, kan jag ha en lång svart tröja under kavajen på dressyrtävling? :confused:

Såhär (fast inte lika långt nerdragen över rumpan):
img_1036c_109170721.jpg

Och ja, jag ska sitta bättre, vrida om händerna och släppa fram nosen på lördag :D

Sv: Klädfråga, lång tröja

Grattis till bullen:D Körde oxså med gummibands varianten när magen svällde (ja bulle där oxså) Jag skulle nog haft en vit lång tröja under, den syns ju inte så mkt eftersom du ska ha vita ridbrallor. Lycka till på tävlingen.

Tack :)
Jo, det hade såklart varit bäst, problemet är att jag inte har någon vit och förmodligen inte hinner köpa någon innan lördag.

Var med en kompis som hästskötare i höstas på tävling, hon hade också bulle... hon hade en svart och en vit gördelgrej under kavajen för att maskera de uppknäppta ridbyxorna och kavajen som inte "slöt tätt" om magen. Det var inga problem då iaf!

Lycka till! :)

Sån gördelgrej har jag också, köpte det innan helgens hopptävling. Dock är jag för smal än så länge, så den gled mest omkring och var väldigt störig :D

Svart under blir ju snyggare av den anledningen också, kavajen sluter inte tätt på mig heller :D Och då är det väl snyggare med svart än vitt under?

Men det verkar inte finnas några regler som hindrar mig, skönt det! :)

Tack, det lär behövas :D Målet är att inte komma sist... :rofl:

Min kompis hade den vita nertill och svarta upptill, så att det var svart under kavajen men det sista som stack fram under den var vitt... Men kan inte tänka mig att det skulle se konstigt ut med bara svart... Det står (väl?) inte att ens tröja som man har under kavajen måste vara instoppad i ridbyxorna, så så länge man har vit krage och det så borde det vara lugnt. Sen får det dessutom vara en väldigt småaktig person som säger åt dig på plats att du inte får ha så, i o m bullen... :p

Jag ska väl föreställa vara dressyrmänniska mer än nåt annat. Jag hade en svart, lite längre tröja under min kavaj senast igår på dressyrtävling och det var bara min tränare som tittade snett på mig :angel:

När det varit kallt ute har jag haft en svart tröja under kavajen som synts nertill, men tycker inte alls att det stör:). ...och jag brukar vara stilpolis;).

+ Pancakes

Tack för svar båda två :) Då kör jag på lite längre tröja!

Nu ska jag lära mig programmen... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka