Åh, jag var så förvirrad innan vår bebis kom. Fanns så mycket olika åsikter om det där med kläder.
Hörde mycket om att" strl 50, om det ens skulle passa, har dom bara en vecka! " så vi hade bara typ 4-5 plagg i strl 50 (varav jag hade köpt 2 av dom), men lillkillen drunknade ju nästan i 50 och hade det i en månad. Fick skicka iväg min mamma att köpa fler 50 plagg
Men det går åt! Ibland är det fyra byten om dagen och även om man har tvättmaskin kanske man inte vill tvätta typ 4 plagg varje dag.
Jag tycker att iaf minst (!) 6 bodys (omlott, sådana som är "vikta" vid axlarna eller sådana med typ tre knappar vid bröstet som man kan knäppa upp) det är inte kul att dra över bebis huvud, dom med knappknäppning är oftast väldigt tajta i halsen (svårt att dra försiktigt över huvudet)
6 byxor/tajts
6 pyjamaser
2-3 mössor i olika tjocklek
Ytterkläder, typ fleeceoverall. När dom är så små så har man dom ju oftast inte ute ur vagn eller babyskydd men tänk på att man kan behöva amma när man är ute eller så tycker bebisen inte om vagn, som vår pojke, och bärsele/sjal behövs.
Bebisvantar
Min erfarenhet av kläder man får är att dom oftast är i lite större storlekar, typ 62-68. Vi fick mängder men typ bara i dom storlekarna så det hade vi ingen användning för på 3-4 månader
Men jag säger såhär, tycker du det är kul så KÖP! Jag ångrar att jag lyssnade så på alla andra och inte köpte allt jag ville.