Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sniff.
Jag fick stanna hemma och jobba ihjäl mig istället
Inga fina hattar för mig inte och jag som tom hade lånat en! Fan. Men tack för tips och engagemang!
Jag var på Täby igår. Kanonfest!
Många snygga hattar, många snygga highheels. (fast dom satt mest, inget spring mellan ledvolt och bana).
Hoppas att detta blir ett party som återkommer varje år. Stockholmarna verkade vara glada att dom också fick ha lite Derbykänsla.
Nästa år tycker jag att det ska gå bussar från skåne.
Och Camilla, har provat det där med högklackat och gräs med samma fundering på att det måste bli som lågskor…
MEN pinsamt när skorna sitt kvar i gräsmattan.
Snip.
Här är fler bilder!
http://stureplan.se/bilder/event/2010/06/01/a-touch-of-ascot
Jag tror inte att dessa kommer att frekventera banan på vardagar, men det spelar ingen roll. Galoppen nämns. Galoppen har besökts.
Galopp var kul.
Både för hatt-folket och de vanliga besökarna.
Kan det vara så 2 ggr/år så är det kanon.
Alla tusenmilaresor börjar med ett steg..
Vissa människor är mer benägna än andra att satsa stora summor pengar. Det är kanske inte just kläderna man vill åt.Ironiskt att nu när vi äntligen börjar bli av med stämpeln SnobbSport försöker vi bli det igen...
Ja då jävlar … Välkomnar jag Rolex, Cartier, Roll Roys och company som sponsorer!
Men nästa utflykt måste väl vara Derbyt på klampenborg, så kan ni bära hatt och högklackat igen!
Men spelar det någon roll att galoppen har ett rykte om sig att vara snobbig? Vill vi att sporten ska vara folklig som travet?Men galoppens problem har ofta skyllts på att det har ansetts vara en snobbsport i jämförelse med det folkliga travet.