Kläder med text?

Mammas

Trådstartare
Efter tråden på Förälder med bra texter på mammatröjor samt tråden på ÄU där någon frågade vart man kan beställa dylika tröjor började jag fundera på om det inte är lättare att göra själv hemma? Är det någon som har erfarenhet av att göra text på tröjor?

Ska det tryckas kan det vara svårt att göra hemma, men man kanske kan skriva för fri hand? Eller blir det inte fint? Finns det kanske mallar man kan använda? Vad ska man ha för färg? Hållbarhet?

Haha, tusen frågor, men det ska man ställa för att få svar har jag hört. :rofl:

Sv: Kläder med text?

Jag roar mig med att göra egna t-shirt-"tryck" emellanåt. Jag använder textilfärg från Panduro, och skär antingen ut mallar i plast (från vanliga plastfickor) eller målar på frihand. Det finns även bokstavsmallar att köpa färdiga på Panduro. Färgen fixeras med strykjärn när den har torkat och håller sen för tvätt i 40 grader (och enstaka tvättar i 60 grader också, har jag upptäckt när nån tröja har råkat hama i fel maskin... :p ).

Jag tycker det är jätteroligt att göra egna tröjor, man kan ju designa dem precis hur man vill och det blir mer personligt än beställda tröjor.

Sv: Kläder med text?

Man kan ju alltid göra screentryck. Blir bättre än att måla/skriva direkt på tröjan.

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 262
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 879
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 646
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2