Kläder av bra kvalité

Sv: Kläder av bra kvalité

Fast ärligt talat är Goretex-kläder inget seriöst alternativ till riktiga galonställ om det ösregnar. Tre timmar max, sedan släpper mina proffskläder igenom vatten.

Utan rejält foder tycker jag Gortex-kläder kan bli klibbigt, men jag har bar GT när det är kallt faktiskt. Och då med rejält foder som bidrar till cirkulation.

MH-jackor har jag bara trasserat en, men sett flera som fallit isär. Kyra har jag haft två, de är verkligen helkassa med billiga lösningar (t ex ingen tunnel till midjedragbandet, vilket gör att snöret trasar sönder fodret). Inte är de varma heller. Men hyfsat snygga och hållbara om man inte utsätter dem för annat än promenader till och från bussen.

Lite KL och kap - men............. Jag har en hellång Kyra dunkappa (med dun även i huvan) som hållt mig varm och go ett par sässonger. Ett av mina absolut bästa köp är den! Stå och vänta i kallt ridhus? Med denna kappa + ett halvt nr för stora stövlar "av graninge-typ" med alu-sula + raggstrumpa - inga problem!

Kände att jag ville balansera märkesjmf en smula. Annars skulle jag nog i första hand rek "yrkeskläder" typ jakt..........!

När det gäller skal och funktionskläder så skulle jag vilja säga att du får vad du betalar för.
Jag har en Gore Tex från Arc´teryx som jag har fjällvandrat med i ösregn i över tolv timmar. Självklart blir ju kondensen ett problem i ett sånt läge, men regnade in gjorde det inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 956
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 183
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 633
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka