Kladdkaka med en twist

pepp

Trådstartare
Tänkte baka två kladdkakor till min födelsedagsfest på lördag :)
Funderade på att göra en vanlig och så en med en liten twist... vad brukar ni göra för roliga/goda kladdisar? Har alltid bara gjort standardmodellen!

(Helst ej nötter/mint)

Jag brukar hälla i Polly. :D

Man kan också smälta marshmallows på (lägg på dem sista fem minutrarna) och sedan hälla på mer godsaker om man vill, som kokad kondenserad mjölk och chokladganache. :)

Jag brukar hälla i Polly. :D

Man kan också smälta marshmallows på (lägg på dem sista fem minutrarna) och sedan hälla på mer godsaker om man vill, som kokad kondenserad mjölk och chokladganache. :)

Polly är ju asgott!! :love: Delar du dom innan, eller häller du bara i dom i smeten och rör om?

Twist, varför inte ta en påse twist, skala bort pappret och stoppa ner bitar i kakan innan du gräddar :)

Strö salta jordnötter ovanpå kan man göra, skitgott!
Gillar man något sötare är det gott med mariannefluff på :)

Någon sorts fluff ovanpå kanske (@1887 har ju redan nämnt mariannefluff)? Fluff kan man ju göra på "allt", dvs allt godis och choklad som går att smälta med grädde. Just nu äter vi tårta (alltså med vanliga tårtbottnar) som har två lager fluff med gröna grodor och ett lager fluff med geisha-choklad. Jätte, jättegott :)!!

Smält 100-150 g smör och 100 g mörk blockchoklad ihop med 3 msk vispgrädde, rör runt och häll på kladdkakan när den svalnat lite. Stoppa hallon/blåbär eller liknande i toppingen.

Googla Jennys matblogg, hon är SÅ duktig på kladdkakor! Finns hur många recept som helst med olika twists - polly, lakrits och hallon, Marianne, dumls, center och plopp, jordnötter och mjölkchoklad, crispies... Fortsätter i oändlighet. Framförallt är hennes grundrecept på kladdkaka så himla bra. Tror det bland annat handlar om att inte vispa smeten alls mycket, för då får man in för mycket luft i den och det förstör konsistensen/den blir lätt lite torr. Ja jag vet inte, men de bästa kladdkakorna jag gjort är från henne i alla fall :)

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
328
Senast: Fetaost
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 502
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar