Kladdkaka för en

En muggs recepten är små portioner anpassade efter folk som bara äter sånt till efterätt, jag brukar dubbla dom eftersom det oftast är min kvällsmat :angel:

Sonen högg just nu kladdkaka till frukost och eftersom @athena_arabians skrivit att det är en bra frukost så var jag tyst och tänkte att jag måste omvärdera min syn på lämplig frukost :p

4msk mjöl
4msk socker
2msk kakao-pulver
2msk olja
2msk vatten
lite salt & vaniljsocker
Rör ihop, värm i mikron i en mugg i ca 30sek-1min

Den här gjorde jag häromkvällen när jag satt med samma tankar som TS.. Tillfredsställde sötsug och lagom mängd, framförallt SNABBT! :p. Hade dock 4 msk smör istället för olja..

4msk mjöl
4msk socker
2msk kakao-pulver
2msk olja
2msk vatten
lite salt & vaniljsocker
Rör ihop, värm i mikron i en mugg i ca 30sek-1min

Varför, varför, varför gick jag in på denna tråd..?:arghh: Nu bara måste jag ju prova detta recept...
Och jag som tänkt försöka äta lite nyttigare idag med kyckling och grönsaker (och lite överbliven glass:D) ...men visst är det väl lite så att kalorierna nollas om man äter något nyttigt före man äter något onyttigt..? Viiiisst...?:angel::idea:

Varför, varför, varför gick jag in på denna tråd..?:arghh: Nu bara måste jag ju prova detta recept...
Och jag som tänkt försöka äta lite nyttigare idag med kyckling och grönsaker (och lite överbliven glass:D) ...men visst är det väl lite så att kalorierna nollas om man äter något nyttigt före man äter något onyttigt..? Viiiisst...?:angel::idea:

Exakt så är det! Dessutom, om ingen ser att man äter det så har det inte hänt! Kalorier räknas liksom bara i övervakat tillstånd :idea:

Jag gjorde underbarakladdiga och sega brownies igår. Åt två och tog med resten till jobbet där gamarna slukade resten på en kvart :D

Liknande trådar

Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
272
Senast: emma-vsm
·
Mat Fram med de bästa recepten på päron. Trädet dignar och de är mogna nu.
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Krålus
·
Mat Jag är i någon bak-period och är lite sugen på eventuella nya recept. Vad bakar ni helst?
2
Svar
23
· Visningar
928
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat