klåda under fötterna i vecka 27???

S

strösslet

hejsan! jag har fått sån klåda under trampdynorna...
jag är i vecka 27 och undrar om de kan ha något med saken att göra?
jag har hört talas om gravid klåda.. men under fötterna? och nu efter så många veckor?

min mor påpeka dålig blodcirkulation.. men ja vet inte ?

någon som har varit med om samma ska ? eller vet mer?

Sv: klåda under fötterna i vecka 27???

Jag tycker att du ska säga till din barnmorska om klådan.

Oftast är det för att hunden växer och stramar på olika ställen, och att man usöndrar mycket östrogen( tror jag det var ).

Men det kan i sällsynta fall vara graviditetshepatos (Intrahepatisk cholestas ) ..

Jag har otroligt mycket klåda och har fått utskrivet tabletter som ska motverka..

Senast ändrad:

Ta upp detta med din barnmorska då klåda ffa under fötterna och på handflatorna är karaktäristiskt för hepatos. Det behöver naturligtvis inte vara så och min hepatos yttrade sig främst genom klåda på mage och lår - men det är viktigt att upptäcka och behandla hepatos i tid.

okej tack så mycket det ska ja göra, ska till BM den 12, så ja får fråga henne då. tack tack tacK :)

okej tack så mycket det ska ja göra, ska till BM den 12, så ja får fråga henne då. tack tack tacK :)

Nej! Du ska inte vänta så länge. Framför allt inte om det är främst på fötter och/eller händer det kliar. De vill nog att du kommer direkt. Ring och fråga i alla fall.

okej, då får ja ta och ringa i morgon och höra med dem, blev lite bättre efter ja smorde fötterna med fet salva (har rätt torra fötter) men kliar fortfarande... så ja ringer i morgon :)
tack alla!

Jag hade en nedrans klåda förra graviditeten.
Började under fötterna och i handflatorna,
men sen spred det sig.
Var alldeles sönderriven på benen på slutet. :crazy:

Hoppas det håller sig på en dräglig nivå för dig!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 012
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar