Klåda i underliv

Har han testat sig eller hur vet han det? Vissa sjukdomar ger inga symptom, eller så dröjer det innan symptom kommer.
Det enda rätta är ju som du skrivit att hå och kolla.

Alla könsjukdomar går inte heller att testa sig för, så ett test är inga garantier (annat än för de sjukdomar man testat sig för).

I första hand är det väl medel mot svamp man testar eftersom svamp inte det minsta är ovanligt. En könssjukdom (som jag ingenting kan om) går väl inte över av medel mot svamp, medan svamp ofta gör?

Jag har haft svamp en gång och köpte då något på apoteket mot det. Inte ringde jag VC och det gick över. Någon könssjukdom har jag inte och har aldrig haft.

Du behöver inte ha blivit smittad första gången ni hade sex, det kan dessutom vara skiftande hur långt tid det tar innan man får symptom. Vissa sjukdomar kan ju ligga vilade flera år innan det ger några symtom (klamydia, som ju faktiskt kan göra dig steril t ex).

Jag tycker absolut du ska söka hjälp för detta. Det kan ju vara både svamp (inte så kul, men går att göra något åt på ett lätt sätt, dessutom lätt att känna igenom och behandla själv om du får det igen), eller något ännu mindre roligt som behöver annan behandling för att ge med sig (antibiotika t ex).

Hur kan han veta att han inte har några könssjukdomar? Som jag förstod var han inte oskuld.
Så bara för att man har haft sex med andra så betyder det automatisk att han har könssjukdomar? Ok, bra att veta.

Han har förresten testat sig annars skulle ja inte skriva så.
Ni behöver inte vara oroliga ska ringa VC på måndag och hoppas att de har tid samma dag, annars är det kört för mig. :)

Fast vad kan de göra? Antingen säger de att de antagligen är svamp, gå och köp något mot svamp eller så säger de att du ska ringa till VC på måndag...

Ge medicinska råd och t ex boka tid på en sk närakut om det kliar så man håller på att gå upp i atomer. Närakuterna är generellt till för lättare åkommor.

Ganska bra ställe att fråga när man undrar om saker som har med sjukdomar och mediciner att göra.

Klamydiatester kan man väl köpa på apoteket om jag inte minns fel?

Varför KÖPA ett när det är gratis att göra det inom vården? Iaf här i Halland, bara gå in på nätet och få ett hemskickat och sen skickar man in det och får svar om en vecka. Fast det är väl klart man orkar kanske inte vänta några dagar extra.

Kan det vara svamp och han har blivit smittad?
Det kan ju vara vad som helst. Har ni inte testat er alls, eller på länge, så är det dags att göra så. Man kan gå i flera år utan att visa symptom på en sjukdom.

Klamydiatester gör man numer hemma och de är gratis. Bara att skicka efter och sen skicka in.
https://www.klamydia.se/kampanj_bestall?area=vastragotaland&gclid=CKTh64fp-74CFcoAcwodvkYAjQ

Vill man testa sig för andra saker gör man det genom att lämna urinprov eller blodprov, så det är ingenting du behöver visa upp din kropp för. Är det svamp du har vill de säkert titta på dig, men testa med att köpa en Diflucan. Funkar den vet du ju vad det är för någonting. Funkar den inte så gå vidare med utredningen.

Så bara för att man har haft sex med andra så betyder det automatisk att han har könssjukdomar? Ok, bra att veta.

Vad är detta för dumt svar?!

Han har förresten testat sig annars skulle ja inte skriva så.
Ni behöver inte vara oroliga ska ringa VC på måndag och hoppas att de har tid samma dag, annars är det kört för mig. :)

Att testa sig är ingen garanti för att man inte har någon könssjukdom. T.ex. kondylom går det inte att testa sig emot, det märker man först när man får symptom, om man får symptom. Det är naivt att, som du, tro att man omöjligt kan ha någon könssjukdom pga. den man har haft sex med har testat sig.

*suck* Svamp smittar inte. Har båda parter svamp har de båda förvärvat det, men det är inte så att de smittat varandra.

Handlar det om kli skulle jag snarare tänka på flatlöss.

@Sedna
Dumma frågor ger dumma svar, det vet du väl. ;)

Vad är det som är så farligt med könsjukdomar då, kan du förklara det för mig du som verkar veta?

@honung - jag vet att det är den officiella bulletinen, men de två gånger jag sökt för besvären har två olika bm/gyn sagt att bägge parter måste behandla sig eftersom det överförs.

Liknande trådar

Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 596
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Ännu en klådtråd idag, men ej om underliv. Jag har senaste 2-3 veckorna haft klåda på kroppen. Överallt utom i ansikte, hårbotten...
Svar
17
· Visningar
1 853
Senast: Retina
·
Kropp & Själ Jag och en vän blir inte kloka på detta! Jag hade problem med torsk när jag ammade dottern. Körde jag med vishyvatten innan och efter... 2
Svar
30
· Visningar
6 012
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när... 7 8 9
Svar
166
· Visningar
19 279
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka