Kjarni???????

F

Fjóla_ekorneberg

hejsan!
Jag undrar om kjarni frá Kálfssödum är en bra hingst?
har han som pappa till min 8 åring;)

Sv: Kjarni???????

Bedömd till 8.28 och har 163 avkommor. Så nåt måste stoägarna ha sett hos honom.
Han hade en tjusig ökad tölt, "gåshud".

Jag känner en avkomma till honom som är ruskigt fin.. Har fått upp till 6.0 6.5(?) i tölt på tävling och 7 i galopp. Han utstrålar också mycket power. Helt svart utan tecken :) Dessutom är han hur go som helst.. Brukar gå med på lektioner och hans nu 8-åriga lillmatte lärde sig rida på honom, han är verkligen som en nalle då!.. Sen när det sitter upp en som verkligen kan rida går han superbra =)

Har sett och ridit en avkomma efter honom. Hon var mycket flott men hade ett tjurig temprament och var nästan lite socialt efterbliven. Hade svårt att respektera både människor och andra hästar och gick rätt ofta ensam i en hage pga bråk. Men som sagt, väldigt fina gångarter. Mycket lateralt men med en supertrav!

Om jag inte minns fel så fick Kjarni eksem efter en lång tid i Sverige och betäcker nu i Danmark(?).

oj va fin han ser ut!:love:
Vidde är svart/brun utan tecken. vidde han jätte fin trav,galopp men tölt fixar han inte alls när jag rider:grin:

Är en stor fan av Kjarni, har alltid gillat honom. Den ökade tölten är outstanding :d. Har en 6-årig avkomma efter honom som är helt underbar.
Lynnet är otroligt, cool i alla lägen, aldrig rädd för något, hetsar aldrig upp sig, men ändå framåt .
Bra gångarter och lättlärd som tusan. Sen är han snygg också;).
Grattis till din Kjarniavkomma.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka