Kissing spines?

Cut3Leo

Trådstartare
har läst en del om kissing spines men skulle gärna vilja veta ännu mer om det om det är nån som vet. Har en kusin som har en häst som har det och den hästen vill verkligen inte ågå i form. Jag tänkte åka till do å kanske få ta mig en titt..vem vet men jag vill vfara förberedd.. jag vill göra allt för att hjälpa eftersom det är en fin häst egentligen.
Ge mig massor av råd förutom att klättring, löshoppning, tömkörning (körning)och markarbete är bra tack.:D

Sv: Kissing spines?

Förutom det du har skrivit så är det bra att hålla ryggen varm, jag är noga med att täcka min häst när det är kallt, regnigt/allmänt skitväder.
Massage är bra, gärna flera ggr vecka. Nu har jag slarvat lite på sistone, men jag brukar massera in Arnika lite lätt varje dag, och ordentlig massage ett par ggr/vecka.

Sen är det inte bra för en KS-häst att ha för långa viloperioder så att den tappar ryggmuskler. En vecka i stöten har min veterinär rekommenderat, helst ska hon inte vila alls.
Nu har inte det varit helt genomfört eftersom min tokfia har en viss förmåga att göra sig illa, så längre viloperioder än en vecka har det ju blivit periodvis av naturliga skäl...Men som sagt - helst inte.

Ang. klättring så ska det var mkt bra att klättra uppför, dock inte nedför, enl. min vet. Kommer dock inte ihåg teorin om varför :o

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 203
Senast: Amha
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som... 2
Svar
39
· Visningar
11 136
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej alla! Ska försöka förklara så tydligt jag kan! x) Jag har en 15 årig häst som för ett par veckor sedan fick konstaterat att han...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: Hästanna
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 780
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Budget samt tid för hund
  • Akvarietråden V