Kisshund... normalt?

Bansan

Trådstartare
Min lilla rottisvalp på snart 11 veckor kissar extremt ofta & extremt oregelbundet. Ibland kan hon ha kissat ute precis & när vi kommer tillbaka upp i lägenheten så kan hon trots det ibland kissa två-tre gånger på en halvtimme därefter. Kort sagt, när hon är vaken känns det som om hon kissar mest hela tiden. Inte är det så att hon "varnar" direkt heller utan hon kan stanna upp helt plötsligt mitt i leken & bara kissa... De enda gånger jag har en chans att hinna ut med henne är när hon sover & jag tar henne direkt hon vaknar till eller om jag mer eller mindre kastar mig över henne när hon stannar till för att sätta sig mitt i leken.

Tre veckor är visserligen ingen lång tid & jag begär inte att hon skulle vara helt rumsren vid detta laget men jag får känslan av att hon inte öht har fattat att man ska kissa & bajsa ute.

Är det normalt att en valp kissar upp till 5 ggr på en timme ibland? Hon håller sig hela natten när hon sover, upp till 7 timmar.

Det att hon inte verkar ha fattat alls att man ska ut... Kan det ha med att göra att jag bor på tredje våningen & att det tar ett tag innan hon kommer ut från det att jag lyft upp henne?

Är det jag som haft en väldig tur med tidigare valpar som blivit rumsrena på allt från 3 dagar upp till 2 veckor eller har jag fått en ovanligt kissnödig voffla?

Sv: Kisshund... normalt?

Låter som urinvägsinflammation. Det hade Ester också när hon var valp. Åk till veterinär så får du en kur antibiotika så går det fort över.

en av valparna i samma kull som min vovve, hade ägarna stora kissproblem med.
Hon kissade också hela tiden, och också direkt när hon kom in efter att dom varit ute. detta höll på jätte länge och dom var hos flera veterinärer.
När hunden var ca 1 år visade det sig att hon hade problem med njurarna, det var något man inte upptäckt tidigare.

Din hund kan ju bara ha urinvägsinfektion, men jag ville bara säga det så du kanske har det i tankarna. man vet ju aldrig, om det inte går över. tråkigt om det ska ta ett år innan man hittar problemet!

Hoppas det löser sig för dig!

Tanken med urinvägsinfektion slog mig också... Men borde hon då inte vakna ofta & kissa på nätterna också? Jag hade en kattunge som hade det & han kissade hela tiden dygnet runt & det var pyttepölar som luktade jätteilla. Ally kissar hela sjöar & det luktar som vanligt.

Dock har hon "peppar peppar" kissat något mindre nu under eftermiddagen kvällen idag så kanhända det var tillfälligt... ska se om hon fortsätter att kissa mer "normalt" i morgon & om inte så får det nog bli ett extra veterinärbesök på måndag innan det är vaccinationsdax veckan därpå :crazy:

Jag skulle gissa på urinvägsinfektion jag med.
Hade väldigt otur med min valp med just urinvägsinf.
Hon var inte helt rumsren förän vid 5 månaders ålder.
Men åk till veterinären så ska du se att det löser sig!

Rottisar är underbara!!=)

hon kanske har diabetes? Om hundar nu kan ha det?!

Det verkar som om lilla damen bara skulle ha mig att fundera lite för igår blev det bara ett enda litet missöde inomhus & inga "mellankissningar" & idag har hon till & med sagt ifrån att hon ville ut en gång... så håll nu alla tummar för att hon fortsätter såhär :)

Hoppas att hon kan smitta av sig några mil bort också nu! För Benjamin började med detta för några dagar sen.. Jag har haft hund med UVI förut, och det ser inte ut såhär, så jag väntar helt enkelt ut honom. Ingen färg i kisset, stora pölar och mycket oftare än normalt. Säger till hinner han göra ibland bara.. Innan sade han till 99% av gångerna.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 198
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 708
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar