Bansan
Trådstartare
Min lilla rottisvalp på snart 11 veckor kissar extremt ofta & extremt oregelbundet. Ibland kan hon ha kissat ute precis & när vi kommer tillbaka upp i lägenheten så kan hon trots det ibland kissa två-tre gånger på en halvtimme därefter. Kort sagt, när hon är vaken känns det som om hon kissar mest hela tiden. Inte är det så att hon "varnar" direkt heller utan hon kan stanna upp helt plötsligt mitt i leken & bara kissa... De enda gånger jag har en chans att hinna ut med henne är när hon sover & jag tar henne direkt hon vaknar till eller om jag mer eller mindre kastar mig över henne när hon stannar till för att sätta sig mitt i leken.
Tre veckor är visserligen ingen lång tid & jag begär inte att hon skulle vara helt rumsren vid detta laget men jag får känslan av att hon inte öht har fattat att man ska kissa & bajsa ute.
Är det normalt att en valp kissar upp till 5 ggr på en timme ibland? Hon håller sig hela natten när hon sover, upp till 7 timmar.
Det att hon inte verkar ha fattat alls att man ska ut... Kan det ha med att göra att jag bor på tredje våningen & att det tar ett tag innan hon kommer ut från det att jag lyft upp henne?
Är det jag som haft en väldig tur med tidigare valpar som blivit rumsrena på allt från 3 dagar upp till 2 veckor eller har jag fått en ovanligt kissnödig voffla?
Tre veckor är visserligen ingen lång tid & jag begär inte att hon skulle vara helt rumsren vid detta laget men jag får känslan av att hon inte öht har fattat att man ska kissa & bajsa ute.
Är det normalt att en valp kissar upp till 5 ggr på en timme ibland? Hon håller sig hela natten när hon sover, upp till 7 timmar.
Det att hon inte verkar ha fattat alls att man ska ut... Kan det ha med att göra att jag bor på tredje våningen & att det tar ett tag innan hon kommer ut från det att jag lyft upp henne?
Är det jag som haft en väldig tur med tidigare valpar som blivit rumsrena på allt från 3 dagar upp till 2 veckor eller har jag fått en ovanligt kissnödig voffla?