Kissar inne...

eldione

Trådstartare
Min hankatt har börjat kissa inne, på alla andra ställen än på lådan...
Han är tre år och kastrerad, var rumsren tidigare. Han kissar ofta runt lådan, på andra ställen i badrummet eller under sängen så det verkar inte vara något revirmarkerande eller så. Han får gå ut och in som han vill men det verkar som om han inte tycker om att kissa ute :crazy:

Jag älskar verkligen denna katt men eftersom jag inte får ha husdjur där jag bor nu så får han bo kvar hemma och mamma får ta hand om allt. Om jag inte lyckas få honom att sluta finns risken att han blir avlivad!!

Vi har tre katter, alla är kastrerade och kommer bra överrens. Min katt verkar väldigt nöjd med tillvaron och är inte stressad eller verkar må dåligt av något.
Vi har två kattlådor som vi försöker hålla så rena och fräsha som möjligt.

Problemen har trappats upp men blivit mycket värre under hösten.
Jag tror inte han mår dåligt av att jag flyttat eller så(?).

Jag ska för säkerhets skull ta honom till veterinären efter nyår men vill gärna ha tips och råd endå!

(har redan tittat i gamla trådar men skriver endå)

Sv: Kissar inne...

gå till vet och uteslut urinvägs infektion eller kristaller i urinen, är det inte det så kan han markera revir, mamma har nämligen samma problem med sin katt, han blir galen på alla lösspringande katter som springer runt där vi bor

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 794
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
2 247
Senast: annie_cool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama