Kissande hund !

Iidaa

Trådstartare
Jag har en gråhunds hane på 1 år som kissar när han träffar min storebror, han började med det när han var valp och har fortsatt sedan dess.
Om min bror går fram till Cero (hunden), så kryper han ihop lite och kissar, men han kissar också om han själv springer fram och ska hälsa på brorsan.
När han var valp så kunde brorsan ibland vara lite "bullrig", så om han kanske blev rädd då så det var därför han kissade, men nu gör han det så fort han ser brorsan. Varför ?

Sv: Kissande hund !

Glad?
Om ailu inte träffat min mamma på länge så blir han som ett litet yrväder, slickar öronen bakåt, svansen går så man tror han ska lyfta, han piper och ynkar och så kan han kissa lite.
:D

Ja dom träffas inte så jätte ofta, men nu när brorsan ha vare hemma flera veckor så tycker ja att han borde ha vant sig vid att han är hemma, men han kissar ofta iallafall..

Tycker det känns mer som osäkerhet än glädje. Hade en schäfertik på 8 månader förra sommaren som alltid spelade över när det kom folk och även kissade på golvet. Hon va osäker på hur hon skulle bete sig när hon skulle hälsa och körde " jag-ger-alla-signaler-jag-bara-kan-för-jag-vet-inte-hur-jag-ska-bete-mig" stilen. Hon gjorde även det med andra hundar.

Senast ändrad:

Tycker det känns mer som osäkerhet än glädje. Hade en schäfertik på 8 månader förra sommaren som alltid spelade över när det kom folk och även kissade på golvet. Hon va osäker på hur hon skulle bete sig när hon skulle hälsa och körde " jag-ger-alla-signaler-jag-bara-kan-för-jag-vet-inte-hur-jag-ska-bete-mig" stilen. Hon gjorde även det med andra hundar.

Vad gjorde du åt saken då ?
Brorsan bli ju arg varje gång eftersom att han oftast får kisset på sig..

Vad gjorde du åt saken då ?
Brorsan bli ju arg varje gång eftersom att han oftast får kisset på sig..

Om brorsan blir arg så gör han det antagligen värre för hunden, som blir ännu mer osäker på honom efter varje gång. Måste brorsan hälsa på hunden, kan han inte bara låta den vara när han kommer?
Eller måste hunden hälsa på brorsan, hjälper det att sätta hunden i ett annat rum tills den lugnat ner sig? Så kan den få komma ut efter en stund (utan att någon hälsar på den, eller ens tittar på den), när brorsan har fått av sig ytterkläderna och gått in.

Fast det inte bara när brorsan kommer hem och dom ska hälsa, senaste gången t.ex. så låg brorsan på övervåningen i sitt rum, åsså gick jag upp å hunden följde med mig, när han såg att brorsan låg i sängen hoppade han upp i sängen och var jätte glad och kissade och sen hoppade han ner igen.
Det kan hända lite när som helst.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: _Taggis_
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar