Z

Zaxxa

nu sitter man här igen
kan sova
men vill inte
vill att katten ska komma in först
men ropa verkar man göra för döva öron
vad är hon nu då?
kan hon inte fatta att det är dags att komma in nu.
maten står ju och väntar.
och sängen väntar på mig.

(sluddrig nattlyrik) :angel:

Sv: Kiss-kiss

Mina kommer ibland när jag ropar. Om jag däremot säger "Sitt" så kommer de rusande, för då tror (vet) de att det är godis på gång. Några timmar innan matdax behöver jag bara säga "Vill ni ha mat" så hoppar båda upp i knät på mig och vrålar. :D

som när jag var hemma sist. far o mor lägger sig halv nio - katten vill ut, farsan frågar om jag kan ropa ? typ en kvart innan jag lägger mig så kommer hon. jamenvisst.

1 ½ timme. jag ropade och visslade och kisse-kisse- kom då katzor (det var typ storm ute men iaf varmt för årstiden) i alla fall 5-8 ggr. grr! sen var hon så söt så när hon kom in!

och föräldrarna vill helst att lilla kissen kommer in om natten. så jag kunde ju inte gärna gå och lägga mig med gott samvete och låta henne vara kvar ute heller....suck.

fortfarande ingen katt
nu skiter jag i att vänta

GONATT!
zzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZz

katten kom in precis efter att jag skrivit det där.
nu har hon legat och slappat i fåtöljen hela dan, gick och käkade lite och sket en hög i kattlådan-och nu ska hon ut? kunde hon inte ha skitit ute lika bra? nä nu får hon sitta och se osocial ute på altanen (inglasad) ett tag (orkar inte med samma vakande som inatt)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka