Kiss i skinnsoffa

Jempan

Trådstartare
Hjälp! Fick hem en 9 månaders kisse som skulle kastreras i dagarna. Han har aldrig varit inne förut o vet ju självklart inte hur man använder lådan (hittekatt ifrån stallet) nu har han ju självklart pinkat ner HELA soffan! Vad gör ja?! Hur får ja bort lukten?!
 
Sv: Kiss i skinnsoffa

Jag har två katter som roat sig med att kissa på fel ställen en del. Bland annat i mammas skinnfåtölj. Mitt tips är att åka till en möbelaffär och köpa speciella tvättgrejer för skinnmöbler. Jag tycker det har försvunnit kanonbra från fåtöjlen och inte luktar det kattpiss heller (i min näsa... om katten känner av det kan jag inte svara på).
Det enda som inte blivit helt rent är tyget under dynan för att jag inte vågat ha på vatten. Men det syns ju inte heller så jag ska försöka få ändan ur vagnen och köpa piss-off som ska ta bort doften bara.
 
Sv: Kiss i skinnsoffa

Ja har provat med lädertvål men lukten har inte försvunnit :( Va använde du för nån tvål som tog bort lukten?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 154
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp