G

Gabriel

På rekomendationer från min hovslagare började jag ge min häst kisel för flera år sedan. Hans hovar blev bättre och jag har fortsatt. Jag vet ju inte om dom blir sämre förrän den dagen jag slutar, därför har det inte blivit av...
Nu sa en tjej i mitt stall vars häst haft en senskada, att hon blivit ordinerad kisel av sin veterinär, men max i 3 mån?
Stämmer det att man inte skall ge kisel för länge? Det står ju absolut inget om det på burken?
 
Sv: Kisel?

Prova att sluta. Att det skulle skada att ge för länge har jag svårt att tro. Kisel är knappast ngn bristvara för hästar en häst som äter ordentligt med grovfoder får i sig uppåt 800 g per dag via fodret.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 808
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp