E

evaliz

Det är ju inte giftigt men undrar ändå om det är ok att låta hästarna äta upp det?

Sv: Kirshkål

Det togs till sverige av munkar som människoföda så det är säkert Ok även för hästar. Finns en del recept på maträtter med kirskål, jag äter sjäv hellre nässelsoppa på våren...

Så länge hästarna äter av den så är det bara att skatta sig lycklig.. Kirskål tycker nämligen inte om bete och tramp...

Jag har haft hästar i en hage med 90% kirskål... första dagarna åt de så de storknade ... nästan

Ingen av dem tog skada av kirskålen...

Ja vi kanske har tur men alla hästar som stått här har ätit av det. Nu finns det ingen kirskål i hagarna men utanför stallet och brevid paddocken finns det och de tar gärna och äter av det. Skulle nästan behöva ta med en häst in i trädgården för där växer den förb..... kålen i mängder. Däremot har ingen ätit brännässlorna. Har läst här att endel har hästar som faktiskt äter brännässlor men här ratas de konstant. (Synd)

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: screen
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka