Kiropraktik

F

Filou

Nu kommer kiropraktorn om en timme! Jag är lite nervös :crazy:
Jag har ingen aning om hur det ska gå.....

mitt första möte med en kiropraktor blev lite omskakande, visst var man beredd på att han skulle böja å dra i hästen men att göra en röselse med hästens ben som lätt hade vart som ett judokast för mig var chockerande! :eek:¨
dra å knäck å knak å böj och bänd, dra hit och dit o hastigt drag uppåt, cirkelrörelse och tryck.. det kändes som ett under att hästen faktiskt fortfarande stod på benen efteråt.. :crazy:

åh. kan du inte skicka ett pm och berätta vilken kiropraktor det blev till slut?

Och så måste du ju berätta här i tråden hur det gick när han/hon behandlat hästen :)

Härligt! :) Min förra ponny tyckte mkt bra om sin kiropraktor, hon hade ganska mkt problem med låsningar och sånt

Min kiropraktor är min idol :love:.
Han förvandlade min i princip oridbara häst till den fantastiska häst jag alltid vetet att han är (och var från början).
Sååå, lycka till.
mvh Maria

usch säg inte så! :crazy:
Men det gick rätt lugnt till. Hon var på sitt värsta humör ock sparka efter honom några gånger men men....Sen fick hon akupunktur och då blev hon lugn å fin sen tryckte han och tillsist tog han fram två gummiklubbor...då blev jag lite orolig men han bara hamra lite lätt...

det ska bli kul att se om det blir nån skillnad då hon har varit stel att ställa. Förresten det var tre ländkotor som var snea...

Sen mäste jag skryta med att han tyckte hon glänste fin och såg välmående ut. Han fråga om jag hade haft framme vaxburken ;)

Det beror ju på vad för behandlingsmetod kiropraktorn använder, men det som BeastiBabe beskrev, sån behandling fick min pålla och hon älskade det. Det ser (och låter :crazy:) obehagligt ut när man ser det första gången, men kiropraktorn vet vad han gör och resultaten brukar bli bra

Jo jag tyckte själva att det såg ut att vara lugnt och avslappnat

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 156
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 146
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar