Kings Charles Cavallier - svårtränade?

Sv: Kings Charles Cavallier - svårtränade?

så om de kunde avlas så att de inte hade lika intryckt nos men ändå cavalierns fina päls och färger och uttryck och hängande öron - då skulle den vara perfekt för mig!

Min lilla cavalier vad precis sån, lite större och lite längre nos och längre kropp än andra. Det finns en hel del kennlar som avlar på sånna cavalierer. Jag tycker heller inte om dom här trubbiga nosarna och lite korta tjockare kropparna många har.

Problemet är ju just sjukdomarna och veterinären tyckte att hon klarat sig lång tid utan problemen och hon ansågs då som gammal. Hon gick från pigg och glad till trött och seg och orkade ingenting på bara någon vecka då lugnorna var fyllda med vatten. Gick väldigt fort. Men som sagt, hon hade tur med medicinen och levde 4 år på övertid. Vet att dom andra i den här forskningsgruppen fick tas bort lång tid innan våran så det verkar inte som att medicin alltid funkar heller. Vi hade tur.

Det är en väldigt risk att köpa dom tyvärr just att man inte verkar kunna förutse eller veta om och när dom får problemen för det verkar som att dom kommer komma förr eller senare lite oavsett. Det är synd på en sån underbart söt ras.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 291
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 984
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en 4-årig schäferhane här hemma som inte alltid är en ängel med andra hundar. Tog över honom i höstas, och tidigare ägaren sa att...
Svar
2
· Visningar
888
K
Hundavel & Ras Min mamma funderar på att skaffa hund när hon pensionerar sig. Har inte så stor erfarenhet av att ha hund. Men tänker lägga ner mycket...
2
Svar
24
· Visningar
17 679
Senast: Kerba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka