Gwaeron

Trådstartare
Nu har jag köpt kineton nosgrimman som h*öks säljer. Men den hamnar ju så långt ner! Inte bra. Kan nån upplysa mig om vad som skulle hända om jag sätter den "uppochner" (ungefär) så den hamnar högre upp. Bygeln är ju inte helt symmetrisk så jag oroar mig för att funktionen skulle ändras eller nåt. Nån som vet?

Sv: Kineton

Lyrazel skrev:
Nu har jag köpt kineton nosgrimman som h*öks säljer. Men den hamnar ju så långt ner! Inte bra. Kan nån upplysa mig om vad som skulle hända om jag sätter den "uppochner" (ungefär) så den hamnar högre upp. Bygeln är ju inte helt symmetrisk så jag oroar mig för att funktionen skulle ändras eller nåt. Nån som vet?

kn du inte göra fler hål o verkligen få upp den då?

tror man ska undvika att börja trixa själv med produkter som ska va på ett spciellt sätt, men vist testa kan man juh alltid göra.

Jo men då klämmer den ju mot bettet. Jag såg en travkineton nånstans där över-nosen-delen var fastsatt i den bakre änden på bygeln och över-nacken-delen i den främre. tvärsemot hööks alltså. tänkte att man borde ju kunna vända på den. Eller?

Du kan ju prova, men det bästa är väl att använda utrustningen som den är tillverkad/konstruerad att användas.

Jag har nu tittat extremt noggrannt på nosgrimman och det roliga är att den nästan ser ut att kunna fungera bättre som jag planerar att spänna den. Jag vill ha så att den tar så lite som möjligt när hästen väl söker sig framåt neråt men desto mer när hästen petar ut underhalsen. Ska klura lite närmre och provrida imorron.

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 660
Senast: Enya
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat