Sv: Kinda
Pft, jag kommer aldrig bli snäll när jag står på marken!
Men jävlar i min lilla låda vad nervös jag var - iaf fram till jag kom i upp sadeln på "min" fina fina fina häst.
Dressyren var som sagt ok, för mycket småslarv från min sida men borde kanske legat på typ 55 straff - fick 62. (När jag hörde av Katrin N att hon fått 55 straff trodde jag dock att jag skulle få 75.
)
Hoppningen gick som ett spjut i det otäcka mörka ridhuset med världens minsta framhoppning, & även om vi var i & kände lite på bommarna (det var ju så lågt!) så låg de kvar. Det tackar vi för...
Så denna hemska väntan till terrängen. (Var är kräksmileyn när man behöver den?!) Banan såg väl helt ok ut, även om jag aldrig hoppat ugglebo men det var ett yttepyttehinder. Opp & ner & fram & tillbaka på gräset. Väl på plats i startfållan så var jag faktiskt inte lika nervös längre, vilket var tur...
Off we go, inga problem för en f d köttbulle - numera stor brun springare - som var totalt överlycklig över att vara back in business igen!
Sist han gick ft var i september 2009, men något positivt har iaf kommit ur hans fraktur - han har blivit vuxen, nu som 10-åring!
Vatten var nemas problemas, så vi hoppas det håller i sig när hans matte ska styra runt 100-klasssen på Runsten på lördag...
Alles klar, 11 sek över tiden, och jag som tyckte jag red fort...när jag såg filmen insåg jag att så icke var fallet.
Men vi fick iaf fladder i tränset, vilket gjorde mig löjligt stolt även över mig själv.
Nu lär det ta 10 år till innan jag ger mig ut igen...
Kortkort från dressyren
Novas filmning av min extremt snabba terräng