Kinda då??

Sv: Kinda då??

Var däremot med på besiktningen av honom när ni skulle köpa honom genom AH (var nere en sväng & jobbade då), och kunde bara hålla med veterinären som sa att det här är en riktig A-häst.. :love: ;) Det är en jäkligt fin häst, men kan tänka mig att det ligger mycket jobb på honom. Sprången var det ju inget som helst fel på förra helgen, det gäller väl mest att broms ska funka också då som sagt. :smirk:
Men du startade honom i någon fälttävlan förra året också va? Hur funkar han då?

Jo han är riktigt fin, men nu hoppteräningarna efter har det gått riktigt bra så jag ska bara få över det till tävling:angel:

Startade en lätt förra året och det gick helt okej.:D

Ja men va roligt!!
Då kanske vi hinner säga mer än hej till vranadra!

Rider du 1m klassen i Kinda?

Ja det gör jag. Sist blev det ju så himla snabbt och det hade varit roligt att gagga lite mera. :)

Hej. Min dotter ska debutera med sin ponny i Kinda den 29e. Är det någon som vet någonstans där man kan hyra in sig på Bed&box alt bara boxplats? Tänkte åka ner den 28e.

//Malin

Puttar lite :)

Vilka ska dit nu då? Jennifer och Cinna ska gå debutanten. Klubben har lag och jag är lagledare. (Att jag bor 30 mil bort och inte är medlem i klubben är inte relevant ;) Det intressanta är dock att det ska vara jag som drar igång lag när det finns ridlärare/andra framträdande i klubben som borde ta tag i sånt :angel: )
Nåja, övriga i laget är Stephanie-Jazz och Titti-Bianca. Alla tre är ponnyer, Bianca C-ponny och de andra två D-ponny.
Eventuellt startar också Lovisa-Diesel (D) men i det fallet vet jag inte helt klart.

Jag kommer tyvärr inte vara med på tävlingen men är ändå nyfiken :D

Och emma-vsm:
Ni får hålla tummarna för Cinna och laget då. Ni kan ju komma fram och hälsa på Cinna och Jennifer också. Det brukar inte vimla av guldiga D-ponnyer ;)

Just det, jag blandade ihop det med Mantorp där det går samma dag. Hålla tummarna får ni göra iaf så håller jag tummarna för er :)

Jag har vaknat idag med världens förkylning och jätteont i luftrören.
Om det inte blir bättre vettefan om jag tänker sätta mig och köra nästan 50 mil för att sedan inte riktigt orka rida ordentligt.

Fast hellre att det är fel på mig än på hästen.
Och hellre att jag vaknar med det idag än att jag gör det på själva tävlingsdagen.

:cry:

Inte så många här som är intresserade av dagens ponnytävling kanske men här kommer lite info ;)
Jennifer och Cinna red på antingen 62% eller 54 straff i dressyren vilket Jennifer kallade katastrof ;) Jag minns inte vilket av det som gällde henne. Stephanie-Jazz och Titti-Bianca hade något sämre resultat men ändå okej. Alla tre var felfria i banhoppningen. Jennifer och Stephanie har ridit terrängen, båda med noll hinderfel :banana: (Ffa för att det är ett kval till Lätt som är klart.)
Om jag minns rätt var optimaltiden 2 min och 50 sek. Jennifer trodde att hon ridit på 2 min och 45 sek, kunde vara 2 min och 55 sek också, och var nöjd med det. Stephanie hade ridit på 3 min och 8 sek så det var ju lite väl långsamt kanske.
Titti ska rida terrängen nu :) Laget låg trea inför terrängen och Jennifer trodde att de skulle hålla det eller klättra om inte Titti gjorde bort sig totalt.

Nu är det mest skryt ;) :o
Jennifer och Cinna blev placerade, 9:a och det var 11 placerade. Fick rosett, plakett och benlindor. Jennifer var nöjd med det men hoppades att Cinna skulle göra en roligare dressyr nästa vecka, då är det nämligen segertäcke :angel:
Stephanie och Jazz hamnade på runt 15:e plats och var nog rätt nöjda med det också. Titti har inte ridit än, hon har C-ponny. Nu är det annars bara att invänta lagresultatet :D

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
585
Senast: tara
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
159
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur