Killproblem

roonjas

Trådstartare
Är jag friendzone:ad? Eller tolkar jag signalerna fel?

Jag och en kille i klassen umgås väldigt mycket under skoltid. Vi har alltid kul tillsammans men ibland kan han bli lite väl närgången för att bara vara kompisar. Han är nästan alltid runt omkring mig. Några tjejer har till och med påpekat att han nog gillar mig men jag vill inte riktigt tro det.

Ibland kan han helt plötsligt börja ignorera mig och liksom byta ut mig mot en annan tjej. Han är trevlig och så mot tjejen också och kan hålla på och bli lite väl närgången med henne, men inte alls som med mig.

Nån gång har han även snackat om andra tjejer med mig. Varför är han ens stunden efter mig och sin bara lämnar mig? Tror ni han vill vara mer än vänner?

En gång var vi även på ett badhus med klassen och då bokstavligt hängde han på mig hela tiden. Viket blev en lite obekväm situation enligt mig,

Om det verkar som att han gillar mig varför gör han inget? Vill att han ska ta första steget isåfall och hur kan man lite fint hinta att man gillar han?

1. Vad känner du? Gillar du killen mer än som vän?
2a. Nej. Okej, då hade jag inte låtit han komma en millimeter närmre än vart man är som vänner. Fan min kropp, min borg.
2b. Ja. Prata med han, det än enda sättet att få veta vad han känner. Men åter igen, känns sådär att han visat att respekten brister.

Överlag tycker inte jag att det låter som en kille jag hade velat hänga i min gran men jag är inte du så att säga. Jag vill inte att någon ska vara närgången om jag inte INNAN givit ok-tecken på det. Hade heller inte velat vara med någon som ibland byter ut mig som vän och ignorerar mig.

Finns många bra killar där ute. Du är ung, var med såna som förtjänar det och som har schysst syn på hur man beter sig.

1. Vad känner du? Gillar du killen mer än som vän?
2a. Nej. Okej, då hade jag inte låtit han komma en millimeter närmre än vart man är som vänner. Fan min kropp, min borg.
2b. Ja. Prata med han, det än enda sättet att få veta vad han känner. Men åter igen, känns sådär att han visat att respekten brister.

Överlag tycker inte jag att det låter som en kille jag hade velat hänga i min gran men jag är inte du så att säga. Jag vill inte att någon ska vara närgången om jag inte INNAN givit ok-tecken på det. Hade heller inte velat vara med någon som ibland byter ut mig som vän och ignorerar mig.

Finns många bra killar där ute. Du är ung, var med såna som förtjänar det och som har schysst syn på hur man beter sig.

Alltså han är ju närgången men inte så att han tafsar osv. Och han är liksom inte en sån där typisk player/cool kille.

Är det bara jag som inte kan göra det!? :o :nailbiting:

Jag besitter tyvärr inte den förmågan heller :D men "vad menar hen när hen gör si eller så" dyker upp ofta så det måste finnas några som gör :idea:

Eller så tar man förgivet att alla agerar och tänker exakt likadant.

Nån mer som vet varför han gör så? Och vad bör jag göra??
Hur skulle du vilja att han tog första steget? (Han kanske försöker ta det genom att vara närgången ibland, vem vet, vilket inte funkade. Eller så kanske han bara råkar vara närgången för att det är hans familjs kroppsspråk.)

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 368
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
965
Senast: Rumpnissen
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V