Shaggy
Trådstartare
Dags för en sadel till. I helgen tittade en person på min häst och jag fick lite tips om vad som kan passa. Hon mätte ut vid manken och konstaterade att jag kan ha både kil och rundbossor eftersom den lilla damen har förvånandsvärt långt sadelläge. Hon ser även ut att ha en rygg det är lätt att hitta sadel till så utbudet av möjliga märken är relativt stort.
Eftersom jag är ute efter en begagnad sadel och jag behöver något i storlek 34-36 så gissar jag att det är lite av att ta det som finns men om jag kan välja vad är då fördelarna med de olika typerna av bossor. Min erfarenhet av engelska sadlar är ganska liten eftersom jag ridit i westernsadel (nuvarande är Xfull quarter) sedan vintern 2002.
Eftersom jag är ute efter en begagnad sadel och jag behöver något i storlek 34-36 så gissar jag att det är lite av att ta det som finns men om jag kan välja vad är då fördelarna med de olika typerna av bossor. Min erfarenhet av engelska sadlar är ganska liten eftersom jag ridit i westernsadel (nuvarande är Xfull quarter) sedan vintern 2002.