Kieffer Aachen dressyrsadel!

E

emci

Funderar på att köpa en sån och undrar vad ni tycker om den sadeln. Har aldrig haft en Kieffersadel innan så jag vet inte hur dom är i kvalité mm.
VIll gärna höra både för och nackdelar!

vet flera som är mycket nöjda med kiffersadlarna, de är ju kända som tyska kvalitétssadlar. På de nya modellerna kan man värma om bommarna och göra dem vidare eller smalare. Har dock inte suttit i en keiffer själv, så jag kan inte säja hur bekväm den är :p

jag har en aachen, men en allround (visste inte att de fanns i olika modeller med samma namn ?) Jag trivs mkt bra med den, men många får ridsår... Vet åtminstone tre i mitt stall som vägra rida i en kieffer! Annars bra kvalitet, bekväm (tycker jag) snygg och prisvärd.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka