Kickade i vagnen ...

Lill76

Trådstartare
Gjorde vår pålle igår och det var inte en liten spark, utan en rejäl bak-ut spark med båda bakbenen :eek: Stackars maratonvagnen fick en rejäl smäll och behövs svetsas nu.... Suck!!
Vi hade bytat bett för att testa och det gillade pållen inte alls (bytat från odelat tränsbett till 3-delat) Han var väldigt bråkig och lyssnade inte alls på min man som körde utan bara koncentrerade sig på det "äckliga" bettet. Gubben min tillrättavisade då hästen med pisken och PANG så satt båda bakhovarna i vagnen :crazy: Inte kul!! Annars tar vår häst pisken väldigt bra som "styrmedel" men att bli tillsagd med pisken gillade han inte, utan då var han tvungen att slå tillbaka :devil:

Sv: Kickade i vagnen ...

Usch!!!! det är så jobbigt när hästar slår i vagnen. Min kan göra det om han blir jätte rädd för nått eller om jag skulle ta pisken o snärta till honom ordentligt, då blir han sur kan jag lova. Så jag har alltid slaggjord på honom.
Men han har blivit mycket bättre nu när han blivit äldre.

Oj då, det låter inte roligt. :(

Anton har börjat att bocka i vagnen, men inte så stort, bara några skutt. Peter "sa" till honom och då trodde jag han skulle sparka men det gjorde han inte, tur!!! Vad är det med våra hästar?

Tråkigt att vagnen gick sönder, nu får ni skynda er att laga den. Snart är det ju dags att visa upp oss igen...

//Ella

Jag är bara så himla glad att det var maratonvagnen han kickade i. Vi pratade om att ta giggen innan körturen, men som tur är valde vi inte den. Hade han kickat i den hade det inte varit så lättfixat som att svetsa ett rör utan där är ju trä längst fram och då hade det väl blivit "spinkved" av det...:crazy:
På söndag kör vi med giggen så då får han skärpa till sig den där hästen!!

Aj då :crazy: Men hästen skadade sig inte? Inte bra om han hade fastnat :eek:
Själv skulle jag inte ha vagn när jag kör en "provrunda".
Det brukar för det mesta synas vid tömkörning/longering om det är nått som sitter "tokigt" :smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 318
Senast: Jealle
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 453
Senast: Efwa
·
M
Utrustning Hejsan. Jag behöver lite hjälp att välja bett, och vill mer än gärna höra vad ni tycker! Min häst är väldigt het. I dressyren är han...
2
Svar
21
· Visningar
1 780
Senast: diablo_
·
L
Körning Hej allihopa, jag hade förut ett riktigt stort halvblod som jag lät köra in som fyraåring. Det var min första häst och jag köpte en...
2
Svar
35
· Visningar
3 670
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar