Bett Hjälp !

Sv: Bett Hjälp !

Grejen är den att vi håller på med levande djur som har eget tycke och tänkande. Många "ryttare" flamsar omkring med både bett och hjälptyglar som de inte vet funktionen på.

Nuförtiden verkar det som att de flesta tror att alla problem löses, bara man byter bett.
Det ligger i RIDNINGEN och inte i utrustningen.

Thank you! :bow:

Sv: Bett Hjälp !

diablo_: Jaha, XD Ska det vara rakt eller delat? :) Jaa, jag gillar det inte heller. Känner ju på hans sätt att han inte gillar det heller.

charmex: Jaa, tack för tipset! :) Jag kommer iaf att byta bort pessoa, blir nog att rida på tränsbett och sen får jag tänka över lite.

Rakt är de bästa=D. 2 delade går upp i gommen på hästen när man tar i tygeln.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 220
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar