Sv: Kfh

lill_flesky skrev:
Vad kommer det att kosta då?

Enl den informationen jag fått kostar:

heldagsclinicen (11-18) 1450:-

intensivkursen (3dgr) 5100:-

Dom jag förstog det så är man på intensivkursen 30pers och jobbar med 9 olika hästar (deltagares hästar).

Har läst hans bok och tyckte den var lite luddig, mycket prat om kropspråket men inte lika tydliga bilder- får gärna grundfilosofin forklarad för mig..
men han verkar ha ett otroligt förhållande till hästar, och det skulle vara fantastiskt att få samma relation till hästar.

Ge gärna något exempel då ni använt hans metod...

Ridbiten:han är säkert en väldigt bra ryttare, men tänkte mest på bilden på skimmel i grimma riden i "passage"??! ser dock mer ut som tölt, någon annna som tänkt på samma sak?

Apropå KFH, har han producerat någon video? Och är det isf något att ha? Jag tycker boken är hemskt intressant och någorlunda pedagogisk. Vänder mig bara emot hans hiskeliga hårbeklädnad och den tyska klädstilen... ;)

Båda bra o något annat...vet inte riktigt vad jag ska säga...en del saker är på för hög nivå för mig, iaf i ridningen eftersom jag mest hanterar från marken...då pratar jag om boken "dansa med hästar".Men han är väl bra annars.. :bump:

Han är jättebra.
Man kommer verkligen till hästarnas nivå när man gör som han..
Inget konstigt stampande i marken, eller onatruliga, konstiga signaler.
Det är bra att han pratar mycket om känsla, utstrålning för jag tror det är otroligt viktigt.
Dansa med hästar har förändrat min hantering.
Det stämmer så bra med mig oxå. Jag mår bara dåligt av att trycka ned en häst.. Jag vill kunna dominera med små signaler, det ligger ju i hästars natur, dom mår bra av det.

Tycker ridningen i boken är bra den med, även om jag tycker att man kan använda tyglarna på ett lite mer aktivt sätt än vad han förespråkar.

Blev rätt störd/förvånad/irriterad när jag hörde några sommargäster stå med sina hästar i stallet. Den ena står och sparkar i golvet och den andra skrapar hoven klädd med järnskor på betongen så det ekar. Tjejerna står och flamsar och har kul (iofs inget fel i att ha trevligt i stallet) och emmellanåt hörs ett "STÅ STILLA" eller "sluta då för f*n". Var har förståelsen och kroppsspråket gentemot hästar tagit vägen? (Jag vill inte peka ut någon men den som känner igen sig i texten får gärna ta åt sig.)

Jag själv blev på väldigt dåligt humör och min häst blev rätt stressad innan vi flyttade oss därifrån. Just då kändes det som om jag och min häst var samspelta som hempfling är med sina... :) fast att vi har nästan hela vägen kvar framför oss! :angel:

Det är ju så det brukar se ut.
Fast jag känner igen mig. Min häst gör likadant när jag tar ut han för mockningen och har käkat upp höt som jag brukar ge han för att han ska få nåt i magen efter ridningen :). KRAFFT, KRAFFT!, säger han..
Han får vara lite sådan då.. Klart han ska få sin mat men han har ju trots allt fått lite i sig ;).
Bästa sättet att få han att sluta är dock att ignorera honom, något jag började med alltför sent.. Så den ovanan har startats och dessutom byggts på av mig.. Jajja.

Inget NU GER DU DIG!-skrik iaf ;)

Inte mycket man kan göra :D.

Försökte fråga för ett tag sen men ingen svarade.. så testar att ställa fråga igen: Vad heter filmen han gjort,och var kan man köpa den?

en till här som undrar samma sak, har läst boken Dansar med Hästar 1 vända och tänkte läsa den ett par vändor till men en film vore inte fel att lägga till kunskaperna :D

*lånar*

Var kan man få tag i hans video med svenska text? Såg en western förening som hyrde ut den till sina medlemmar men hittar inget när jag söker.

Någon som vet om What horses reveal kommer på svenska snart?

/Maria

I oktober kommer "Hästens själ" ut, det är väl kanske den boken?

Har läst boken, tycker den är super men rätt narcissisk, mycket bilder där man ska imponeras av svällande biceps och svepande hingstmanar (ja hingstmanarna kan jag ju imponeras av :love:), men som sagt innehållsmässigt jättebra.

Filmen visar fler exempel på det han beskriver i boken, men kändes ärligt talat mest som en reklamfilm för boken, det är korta sekvenser där han visar saker, men sammanhang och bakomliggande tankar är rätt långt bort. Så instruktiv är den inte, läs boken istället.

aravir skrev:
I oktober kommer "Hästens själ" ut, det är väl kanske den boken?
Den ramlade just ner på mitt skrivbord - det ska bli skoj att se hur den är. Dansa med hästar har jag läst och tyckt om, åtminstone.

Han har gjort en film som heter Body language. Jag köpte min på H**ks i GBG. Ingen jätte bra film utbildningsmässigt tycker jag, men helt okej om man är ute efter vackra hästar och inspiration.
...... dock med tyska frisyrer och hemska jeans :D

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 047
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
413
Senast: farin
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 359
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar