Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh gudars...
Ja vildsvin hade/har vi nere i skåne också.. gott om det.
Men varg hade jag inte en tanke på att det finns här..
Men det är klart... vi håller mest till i Delsjön och Sisjön när vi skogsmullar och där borde det väl ändå inte finnas varg!(?
)
Det strövar ju runt en ungvarg häromkring som är lite i skåne, blekinge och har tagit en tripp till småland. Senast var han dock i Näsum (Blekinge).
Vad jag vet tillhör Näsum Kristianstads kommun och därmed Skåne.
Vargplingor har jag redan fått av Länsstyrelsen.![]()
Et finns en tidning som heter jakthunden, där i fanns det ett test av olika skyddsvästar. Kolla där! Tror det fanns 6olika västar testade.
/LL
Nej vargpinglor finns det inga som helst belägg för att de skulle fungera, tanken bakom är att vargen ska bli rädd för ljudet, men vargen är ett ganska smart djur och vi vet väl alla hur det är med betingelse, har den lyckats döda/skrämma en hund med vargpingla så går den på ljudet och söker upp hunden istället...
Vi har oxå tittat på lite olika kevlarvästar och det lutar åt den som är godkänd och som man får nedsatt självrisk på försäkringen om det skulle hända något. Vi har ju tänkt jaga vildsin och det känns som om det vore en bra idé.