Kennelträff

sussisus

Trådstartare
Mamma och jag ska alldeles strax åka på kennelträff med Izor. Tänk er ett gäng, vet inte hur många vi blir, dvärgschnauzrar.:)
Ska bli spännande, och lite nervöst vet ju inte hur Izor kommer att reagera på att träffa många hundar.

Sv: Kennelträff

Izor var så cool!:love:
När lillebror morrade på Izor vek han bara undan och totalignorerade honom.
Det var en kopplad hane där som försökte ge sig på alla hanar, inklusive Izor - som inte gav igen utan tog sig loss och traskade tillbaka till stormatte, medan den andra fick sig en rejäl åthutning av dels husse och dels en av tikarna (Izors mormor tror jag faktiskt).
Så våra problem med att Izor morrar åt andra hanar verkade helt plöstligt lättviktigt, för den hanen var minst sju resor värre för han ville verkligen slåss med de andra hanarna.

Tyvärr var varken Izors mamma eller pappa med, hade varit roligt att se dem igen. Men ena brorsan och ena syrran var ju där och folk tyckte att de var lika varandra, trots att Izor inte var lika trimmad.
Mamma frågade lite om trimråd och fick order om att låta bli skägget för det var tydligen jättefint.

Inte heller Izors husse var med, tror han skäms över att vi inte har gått alla kurser man ska gå, eller att Izor inte trimmas som han "ska" (Izor fick komplimanger för att han var söt, alltså kan han inte se helt fel ut) - den enda i området vi har att jämföra med är en 13 år gammal schnauzer som dessutom rakas 2-3 gånger om året.

Bilder kommer så småningom.

Gud vad roligt, och vad kul att det gick bra!

Själv börjar jag redan vara nervös inför valpträffen som mina uppfödare ska anordna i början av september :crazy: :o :D

Jo, just det - vi var 20-25 hundar samt en mellanschnauzer.
Det var rätt häftigt med alla svarta dvärgschnauzrar som for omkring eller som kom fram och hälsade. Plötsligt hade jag en liten schnauzerfröken vid min sida och det visade sig vara en av Izors mostrar.
Det som slog mig var att Izor var en av de största dvärgarna på plats, tikarna var ju för 17 nästan en halv gång mindre. Izor är väl en dryga 35 cm i mankhöjd (vi har inte mätt honom på ett tag), men det kanske ser mer ut för att de flesta var nertrimmade och Izor har ju rätt mycket päls kvar.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 251
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 708
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras