Kennelnamn

I

isse

Om man ska köpa en valp från en kennel och dom har bestämt att kullen ska heta nåt på J, måste man då döpa den till nåt med J eller är det bara något som kenneln önskar?

Sv: Kennelnamn

Tror det blir så att hunden på pappret kommer heta nåt på J, men sedan kan man ju kalla den vad man vill som inte behöver börja på J ;)

Som min hund heter Mountain snow i stamtavlan men inte springer vi o ropar det efter honom :rofl:

Senast ändrad:

Förmodligen kommer den heta *Kennelnamn* J......... men du får kalla den precis vad du vill :) Min ena heter Atlas men i stamtavlan heter han *Kennelnamn* Born To Be A Star (B-kullen).

min heter *kennelnamn* Dennis, men eftersom att mitt dåvarande ragg OCH kusins sambo heter Dennis så fick vovven kallas Kasper istället :love:

Jag hade bokstäven Z på min valp, men det blev ett utbyggt namn så han heter 'Zvyatoslav Idefix' men kallas bara det sista:D

Den andra hunden heter Pavarotti men vi säger Sid:p

Om man ska köpa en valp från en kennel och dom har bestämt att kullen ska heta nåt på J, måste man då döpa den till nåt med J eller är det bara något som kenneln önskar?

Om du får chansen att döpa den till stamtavlenamnet kan du ju passa på att ta nåt du gillar. Sen bestämmer du själv vad du ropar efter hunden.

Vad hunden heter i stamtavlan behöver ju inte ha någonting att göra med vad du sedan väljer att ha som tilltalsnamn till hunden.

Som de andra skrivit, du kan ju kalla hunden för vad den vill sen.

Min heter Yringh's Day-Dreams men det skulle bli lite jobbigt att ständigt skrika det plus att hon redan hade smeknamnet "Doris" innan det bestämdes. Min lilla strumpa :love:.

Då skulle jag vricka tungan varje gång när jag skulle ropa
Rose de Renaissance, så det fick bli Rozie eller Rosan blir det ibland också.

KL

Jag hade fått skrikit Candy at BRD
BRD är förkortning av Brutusdogs.

Och på tävling heter hon ofta candy aaaaat bööööörd, med lite frågande ton, skit fult :rofl:

Tror det blir så att hunden på pappret kommer heta nåt på J, men sedan kan man ju kalla den vad man vill som inte behöver börja på J ;)

Som min hund heter Mountain snow i stamtavlan men inte springer vi o ropar det efter honom :rofl:

Min västgöte hette *kennelnamn* Obstinata Ragata, men vem ropar det efter sin hund?? :D Det blev Olga istället

Andra hundar vi haft (samtliga med kennelnamn innan):

Goodness Gracious Me: Gogo
Koh-I-Noor: Frasse
Czernatfalvi Ari: Karska
Goodness of Courbette: Rosa
Qruella de Ville: Ella
Syster Yster: Bea
Mermaid: Skruttan
Love me tender: Tjejan
I love Hjo because: Betty

TS: Uppfödaren namnger valparna (ibland kan man få ha egna önskemål), men du avgör helt och hållet själv vad du vill kalla din hund för.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi ska skaffa oss ett kennel namn Och man ska lämna flera alternativ till skk Men vad ska vi heta ? Än så länge ha vi bara kommit på...
2
Svar
23
· Visningar
2 091
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 860
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 957
Senast: Sel
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10