Alicepocca

Trådstartare
Hej! Är det någon här som äger en kelpie? Ni får jättegärna berätta vad ni tränar/tävlar med dom och vad ni har för uppfattning av rasen!

Sök på forumet så hittar du massor med info. Här är en tråd t ex http://www.bukefalos.com/threads/kelpiejakt.1344449/

Jag har två hanar på 5 år. Tävlar spår, lydnad och agility. Tränar även sök och lite nosework, har tränat vallning. Enkla, friska och kapabla hundar. Inte lika flashiga som t ex malle men finns alltid representerade på SM i de flesta grenarna trots att det är en numerärt liten ras.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 354
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 369
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar