Kejsarsnitt

TCJ

Trådstartare
Hur stor är chansen att man blir "beviljad" ett sådant?
Jag känner en sådan stark ångest för att krysta ut fölet och skulle helst vilja få göra ett snitt. Men jag har förstått att det är inte något vem som helst får?
 
Sv: Kejsarsnitt

Hur stor är chansen att man blir "beviljad" ett sådant?
Jag känner en sådan stark ångest för att krysta ut fölet och skulle helst vilja få göra ett snitt. Men jag har förstått att det är inte något vem som helst får?

Jag hade också haft ångest för att krysta ut ett FÖL... :rofl:(Kunde inte låta bli, förlåt)
 
Sv: Kejsarsnitt

Oj, var länge sen jag läst nåt från dig. Fast jag är förstås aldrig på ÄU längre heller, har ingen tid sen lillen kom ;)

Är det en planerad graviditet? Om så är, så är det kul att höra att livet verkar fungera bättre för dig nu :)

Lyckönskningar från oss! Min son är redan 11 mån gammal, tiden går så fort verkligen.
 
Sv: Kejsarsnitt

För övrigt, jag glömde såklart bort att svara på ursprungsfrågan :o

Jag fick planerat kejsarsnitt, av en del olika skäl. Hade absolut inga problem att få det, trots att jag fick panik mot slutet och begärde det då utan att ha planerat inför det. Jag träffade läkaren den 12:e sept, och fick ett datum för snitt samma dag. Den 25/9 kom han ut :)
 
Sv: Kejsarsnitt

jag skulle tro att du skulle ha relativt "lätt" att få det beviljat. Har man lite historik av psykisk ohälsa verkar dom lyssna på en mer....
 
Sv: Kejsarsnitt

Japp,´halvplannerad ;)
Okej, ja jag ska till mödra imorgon och få saker och ting konstaterat
 
Sv: Kejsarsnitt

Försök träffa någon bm, kurator eller doula eller vad de heter och prata först.

Det första jag tänkte i princip när jag vart gravid var "hur f*n ska jag kunna föda?"

Det har blivit bättre av sig själv för varje dag, jag har inte tänkt på det alls utan bara sett fram emot att få den lille på bröstet, och på något sätt har allt försvunnit, nu är jag snarare rädd för att bli snittad!!

Jag tycker bebisar var jätte stora och hur f*n ska jag få ut en såndär? det är helt borta, spanar in bebiskläder i stl. 50 och det passar ju inte ens min katt, och hon är inte stor och henne skulle jag kunna föda :rofl:
 
Sv: Kejsarsnitt

Jag "rekomenderar" att gå på profylaxkurs (jag gick på den här: www.profylaxgruppen.se ), det är bra som stöd för att föda vaginalt, men också kejsarsnitt (förhoppningsvis vågar du föda vaginalt efter den kursen!).
Profylaxkursen handar om MKT mer än att "bara lära sig andas"!
 
Sv: Kejsarsnitt

Har ditt liv ordnat upp sig nu alltså?

Minns alla trådar som var "förr i tiden", om hur jobbigt du hade det. Har du lyckats med att må bättre och skaffa stabilitet i livet nu?
 

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: trazel
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
611
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Jag mår inte bra. Jag har en depression och får kraftig ångest. För detta har jag försökt söka hjälp, men jag får ingen hjälp...
Svar
11
· Visningar
894
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp