Kavaj från regional igen...

Jezzie

Trådstartare
Verkar ska bli kavajtvång från regional tävling igen nu enligt nästa års TR...... Vad tycker ni om det? Är lite kluven själv faktiskt...

Sv: Kavaj från regional igen...

Inget problem för min del. Jag tycker att kavaj är snyggt och prydligt. Jag har tyckt att det varit okej med de som haft tighta tröjor men de fruktansvärda jackorna och annat bylsigt är jag mer än glad att slippa se i fortsättningen :devil:

TYcker det är rätt!:D
PÅ lokalt, visst där kan det vara slappare, men sånna fall inga klubb jackor. Det är så fult! En snygg svart tröja med vit i halsen är helt ok.
Men från regionalt så tycker jag man ska rida med kavaj.. Inte hafisga jackor och dylikt:mad:

Tycker det är helt rätt !
Kavaj är snyggast och ser mest prydligt ut.
Dessutom handlar det bara om kanske 3 min inne på banan så folk ska inte klaga. Så jobbigt är det inte med kavaj :smirk:

KL

Jo man har ju sett en del riktiga skräckexempel så man förstår ju precis varför dom har återinfört kavajtvånget igen. Men samtidigt så var det ju det där strikta snobbiga man skulle komma ifrån... om man nu kan kalla kavaj snobbigt??
Jag rider själv för det mesta i kavaj, men visst kunde det ibland vara skönt att rida med vanlig jacka...

Tycker att kavajen ska vara på! Det ska se snyggt och prydligt ut när man tävlingsrider. Dock tycker jag att dom kan vara lite snabbare på att ge tillåtelse att slippa kavajen på sommaren när det är fint väder, ibland håller man på att dö när man kommer ut från banan, speciellt om man har lite häst att hålla i :idea:

Jag tycer det är bra.:love:
Har sett riktiga skräckexempel på hur man kan klä sig...

Überkonservativa jag är överlycklig :banana:

Jag har inga problem med det, tycker att få saker är snyggare än en välsittande kavaj.

Jag har ridit med jacka när det har regnat. Men annars har jag alltid kavaj så mig gör det ingen skillnad om det blir kavajtvång ;)

för mig är det helt okej, jag har tävlat i hacka på en tävling men resten iförd kavaj! man ser snygg och prydlig ut och ekipaget får en bättre helhet! :')

Jag tycker det är bra. På lokal brukar jag skippa kavajen ibland om det är dåligt väder, men på regional är den ALLTID på, utan undantag. Jag tycker bara det ser hafsigt ut med folk som inte har kavaj :crazy:

enligt mig sååååå bra! :bow:

Jag tycker kavaj är det absolut snyggaste man kan ha på sig på en tävling, och när du väl börjat tävla reg så tycker jag man kan ta o införskaffa sig en kavaj :) finns både billiga o dyra :smirk:

Jag tycker att det är helt ok. Hoppas bara att öd inte är snåla med att tillåta regnjacka istället när det kan behövas.

Ja tycker de är bra, då många klär sig bedrövligt på tävling:crazy:
De finns faktiskt billigare alternativ för dem som inte vill tävla så ofta...

*knappen*

SKIT! *Ursäkta* Då måste jag införskaffa kavaj iaf. Jag som trivs så bra i min tighta klubbjacka på tävling och eftersom jag har säkerhetsvästen känns det onödigt med kavaj. Den döljs ju iaf av västen!

Edit: Ah, så här står det i TR: "Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet ett rida med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel. Gäller vid alla typer av tävlingar." :banana:

//Alice

Jag tycker åxå att det är helt rätt, hästen har man ju fixat till fr topp till tå så då ska även ryttaren vara snygg. Man behöver ju inte ha den dyraste kavajen, det finns ju snygga kavajer under 1000 kr

*kl*
Jag tycker också att vissa klär sig bedrövligt, men kunde man inte hitta på något annat än kavajen. Be Carolina Klüft att ta på sig en kavaj när hon hoppat höjd eller något annat...
Den andas ju inte så bra...

Jag tycker det är jättebra. Tävling är tävling, då ska man vara snyggt och prydligt klädd. Träningskläder kan man ha hemma i ridhuset. :p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka