Kavaj eller klubb jacka i lokal?

D

Dojjan

Lite nyfiken å vad ni använder när ni tävlar Lokalt.?
Klubbjacka eller Kavaj =)

Sv: Kavaj eller klubb jacka i lokal?

Kavaj andvänder jag. Älskar min kavaj!
Dessutom är min klubbjacka för tunn nu under vintern så det är mycket skönare att ha kavajen oså en tjock dunjacka över när man rider fram.

Det blir oftast jacka för min kavaj och säkerhetsvästen kommer inte överrens.
Annars hade jag valt kavaj, helt klart snyggare!

Det blir oftast jacka för min kavaj och säkerhetsvästen kommer inte överrens.
Annars hade jag valt kavaj, helt klart snyggare!

Samma för mig. Men den dag jag får en kavaj som inte är för stor och en säkerhetsväst som passar blir det alltid kavaj, det är så mycket snyggare.

Jacka om jag hoppar, kavaj om jag dressyrar.

Har en mycket snäll moster som låter mig handla julklappar själv så nu ska det bli en kavaj som passar :laugh:

Har nästan bara jacka när jag tävlar lokalt - skönare o lättare att tvätta!

Lite nyfiken å vad ni använder när ni tävlar Lokalt.?
Klubbjacka eller Kavaj =)
klubbjacka.
1. Man kan passa på att göra reklam för klubben och ev sponsorer som har "reklamplats" på jackan.
2. Lättare att tvätta och det är bättre att kunna rida i jacka när man rider unghästar, ifall man dimper i backen.

Om det är dåligt väder så blir det jacka, annars är det alltid kavaj.
Älskar min kavaj :D

Sällan man rider lokalt, men blir för det mesta kavaj iaf. Fast beror lite på vädret.

oftast kavaj men det händer att ja rider i jacka... men jag ser ännu tjockare ut i jacka så då blir det kavaj :angel:

Jag har ridit i kavaj innan men efter ett klubbyte köpte jag en så snygg klubbjacka så nu rider jag i den:) Annrs när det är dressyr blir det kavaj...

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 053
Senast: Bison
·
Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 980
Senast: Ramona
·
Utrustning Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: ako
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 213
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka