Kattungen får vänta till 12 v!

C

Calenfiriel

Vad bra att jag tog reda på det och att jag faktiskt bad dom vänta! :idea:

Det ledde tydligen till en hel del diskussion, för de hade inte varit beredda på det (antagligen p.g.a. jobb som börjar igen efter semester och sånt), men de ställer upp för sina småttingar och lille Elvis kommer att flytta hit första september när han är 12 veckor!

Lägger in en bild också, bara för att! :)

67077_1151953905.jpg

Sv: Kattungen får vänta till 12 v!

Perfekt!! :bow:
Förhoppningsvis lär dom sig också av detta och tänke rpå det om det skulle bli fler kullar. Alltför många lever kvar i den gamla läran och behöver uppdateras.

Ja, fast båda två ska kastreras efteråt, dom resonerar väl som så många andra och vill låta kattan uppleva moderslycka (och stress och så vidare) en gång i livet först. På gott och ont. Menmen, jag ser inte så mycket ont i det, dom hade ju fixat stadiga hem till alla kattungarna samma vecka de föddes :)

Vilka söta öron!! :love:
Vad bra!! Jag började tänka lite mer på det där när tråden var aktuell. Vet inte om jag skrev det då, men min första katt hittade jag ju i stallet och hon var väl garanterat INTE äldre än 8 veckor. Förmodligen yngre. Den katten blev ett monster, som jag fick ta bort pga det. Min sista katt hämtade jag vid 17 veckors ålder och det är den mest medgörliga och vettiga katt jag träffat!

Snygg liten kisse.
Hade dock undvikit att ha förlängningssladdar med uttag öppet som man kan se längre bak i bilden.
När kattungarna är små kan det hända att de kissar på fel ställen (även om de flesta blir rumsrena direkt) och det kan ge dödlig utgång om de sätter sig vid/på uttagen. Bättre att vara på säkra sidan. Lösa sladdar är likaså farligt, risk för intrassling.

Nu är min predikan klar. :-)

LilleMor skrev:
Lösa sladdar är likaså farligt, risk för intrassling.
Och ett helsike vid tandbyte... Mis var totalt hopplös med att tugga på sladdar och kontakter när hon höll på att byta tänder...

Jag vet inte om de har åtgärdat det nu, men då bilden togs kunde kattungarna knappt gå, bara krypa, och var bara ute ur sin låda när kattmamman bar ur dom (datorlåda, så dom kan inte klättra ur själva), så jag tror inte att de hade tänkt så mycket på sladdar och sånt.
Jag och sambon har dock mattor liggandes över alla lösa sladdar som går över golven (Elsa biter inte i dom, men snubblar på dom när hon kommer sladdandes i kurvor), och vi ska tills kattungen kommer sätta "fodral" på alla sladdhärvor.
Bra predikan dock :bow: (viktiga saker kan man inte påminna nog om!)

Vilken sötnos!
Men kolla in morrhåren på den lilla svarta som sitter bakom... Helt underbara! :love:

Ja, alla de svarta (med vita tecken) har vita morrhår, är de inte ljuvliga!? :)

Liknande trådar

Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 075
Senast: Emine
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 911
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar