L

lala

Jag har hittat en kattunge i min grannes ladugård som jag ska få när den är gammal nog att lämna mamman...
Jag far ner och hälsar på den varje dag och när den blir äldre ska jag börja ta med mat. Jag gissar att den är ca3 veckor.
Men jag undrar hur det blir med kattlådan, den lär sig ju inte att gå på lådan i ladugården heller, kan man lära en 10 veckors katt att gå på lådan sen när man tar hem den? För som sagt det är svårt att lära den när den bor i ladugården :S

Sv: Kattunge

Vänta med att ta hem den tills den är tolv veckor, annars riskerar du att den får beteendestörningar. Det brukar inte vara något problem att få dem rumsrena, visa vart lådan är bara och se till att det inte finns andra trevliga alternativ som blomkrukor och sängar till hands.

Sv: Kattunge

Jag rekommenderar att du läser på mer om katter om du ska skaffa någon. En katt ska inte lämna mamman förrän de är 12 veckor.
Katter blir ganska automatiskt rumsrena, att gräva ner sin avföring i jorden/sanden är ett naturligt beteende för dem så visar du bara lådan några gånger ska det nog gå bra.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
219
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 884
Senast: Frida.G
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar