Kattunge som bara vill ha mammas mjölk

carinaso

Trådstartare
Jag har tre ungar som nu är 6 veckor gamla. Två av dem har ätit fiskröra med god aptit i 2 veckor snart. Den tredje vill inte alls ha. Jag har försökt med olika sorter (bl a barnmat på burk), men han är inte intresserad. Han håller samma vikt som de andra, så än så länge klarar han sig på mjölken, tydligen. Vad gör man? Har man bara is i magen?

Sv: Kattunge som bara vill ha mammas mjölk

Har du provat att stoppa in lite mat i munnen på kattungen? Det brukar vara ett bra sätt att få igång dem. Annars kan du ju prova annan slags mat tex. lammfärs eller nötfärs. Jag börjar alltid med någon slags köttfärs blandad med mjölkersättning och det funkar super.

Sv: Kattunge som bara vill ha mammas mjölk

Stoppat mat i munnen på honom har jag gjort varje dag i två veckor... ;) Jag har även provat med köttfärsblandning, men det verkar ingen av dem gilla. De två som äter bra gillar min torsk-mjukost-creme fraich-röra bäst.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 201
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 305
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 856
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 273
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31