Kattungar som börjat sutta på filtar?

Exotizc

Trådstartare
Vi har två stycken snart 5-månaders kattungar som vi fick när dem var 12v av en släkting. Sen två veckor tillbaka har de börjat lägga sig i soffan och sutta på våra filtar? Som att filten var deras mamma som de ligger och diar på.Det kan pågå allt från en liten stund till 10min eller mer. Filten kan ha en tefatsstor, blöt fläck när de går därifrån. Är det normalt att de gör så?

Det är inte helt ovanligt. En del bara mjölktrampar, andra går igång och börjar snutta. Beteendet bör avta med åldern, om det inte gör det är det bra att försöka bryta det så att det inte utvecklas till tygätande.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 455
Övr. Katt Hej! Vi har haft en katt i snart 3 år och skaffade en kattunge för 3-4 dagar sedan. Första dagen fräste och morrade han men höll sig på...
Svar
7
· Visningar
4 186
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 674
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar