Kattungar på väg!

S

Smajlet

Våran lilla ettåriga kissemiss ska få kattungar! Ååå vad roligt det ska bli! Seven ska nog bli en bra morsa. :)
Visst är hon söt!

seven.jpg

visst blir det säkert roligt med kattungar men ä inte 1:år lite väl tidigt? :confused: är inte alls erfaren med kattuppfödning då vi bara haft tjuv parningar men en gång hade vi en väldigt ung katt som blev mamma...(ca 1:år) hon fick fem stycken men klarade absolut inte av det, gick mest bara runt och skrek och flyttade runt kattungarna för att vi skulle ta hand om dom...tragiskt att se. Kanske bara var en olycka men tänkte ge det som en liten varning... grattis till de blivande små kisseungarna iallafall :)

Tja, har sett flera ettåringar som har blivit mammor. Det var en tjuvparning, så vi får väl se. men jag hoppas att det går bra ändå. :crazy: Tack! :)

Å det låter bra! Hoppas verkligen att det går bra för seven också. Våran gamling var runt ett när hon fick ungar hon med. Så det blir nog inga problem! :)

Tjuvparning på en katt :confused:

Antingen är väl katten okastrerad och då (förhoppningsvis) innekatt. Utekatter ska vara kastrerade!

Ja. Här går katter ute hur dom vill. Men jag håller med om att de ska vara kastrerade.

Jag tycker ni ska kastrera er katt, det finns tillräckligt med kattungar som är oönskade, varför inte ta hand om sådana istället för att sätta fler katter till världen?

För att hon antagligen lugnar ner sej och blir mognare efter att ha fått kattungar. Vi ville att hon skulle få en kull. Så det var egentligen inte oönskat.

Det är en gammal och felaktig myt att de behöver få en kull före kastreringen. Det bästa sätt att få en lugn och mogen katt är att kastrera.

mandalaki

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
589
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka